خانم رجوی به تجمع‌های اعتراضی معلمان درود فرستاد و خواستار همبستگی دانش آموزان و جوانان کشور شد

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، به معلمان شریف و آزاده‌ای که امروز برای احقاق حقه خود و در اعتراض به اقدام‌های سرکوبگرانه و جنایت‌کارانه رژیم آخوندی در نقاط مختلف کشور دست به تجمع‌های اعتراضی زده‌اند، درود فرستاد و عموم مردم به‌ویژه دانش آموزان و اولیای آن‌ها و جوانان سراسر کشور را به یاری و همبستگی با آنان فراخواند.

خانم رجوی گفت: در شرایطی که رژیم آخوندی بیشتر ثروت مردم ایران را صرف سرکوب و صدور تروریسم و کشتار مردم سوریه، عراق، یمن و لبنان می‌کند، در چاه ویل پروژه‌های ضد میهنی اتمی می‌ریزد و یا روانه حساب‌های سرکردگان رژیم و خانواده‌هایشان می‌کند، معلمان زحمتکش و شریف کشور که بیشترین نقش را در ساختن آینده ایران بر عهده‌دارند با فقر و تنگدستی دست‌به‌گریبان‌اند و درگذران زندگی با بیشترین سختی‌ها مواجه‌اند.
اعتراض‌های معلمان که از مدت‌ها پیش در شهرهای مختلف جریان داشته امروز به‌طور سرا سری تهران و بسیاری از استان‌های کشور ازجمله خراسان رضوی، فارس، کردستان، خوزستان، قزوین، اردبیل، لرستان، هرمزگان، یزد، کرمانشاه، البرزش، مرکزی، بوشهر، زنجان و ... را در برگرفت. آن‌ها شعار می‌دادند ”کارد به استخوان رسیده - تبعیض و بی‌عدالتی تا کی”، ” معلم نان ندارد معلم مسکن ندارد معلم قرض دارد”، ” حرمت معلم زیر پای تورم و گرانی”، هم از فقر می‌نالیم و هم از فرق بیزاریم”.
درحالی‌که بودجه سپاه پاسداران به‌طور مستمر افزایش می‌یابد، میلیون‌ها کودک و نوجوان امکان تحصیل ندارند و کمترین بودجه‌ای برای تأمین حداقل مکان‌های ضروری برای مدارس و دبیرستان‌های موردنیاز اختصاص داده نمی‌شود. در سال 1393 بودجه رسمی ارگان‌های نظامی و سرکوب و صدور تروریسم، سه برابر بودجه آموزش‌وپرورش با حدود یک‌میلیون معلم و 13 میلیون دانش‌آموز است. این در حالی است که بودجه واقعی ارگان‌های نظامی و سرکوب و صدور تروریسم بسیار بیشتر است و میلیاردها دلار خارج از بودجه رسمی از طریق دفتر خامنه‌ای و امکانات کلان اقتصادی که در اختیار سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات است و هیچ کنترلی بر آن‌ها نیست صرف این ارگان‌ها می‌شود.
خانم رجوی خطاب به معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان سراسر کشور گفت: ارمغان فاشیزم دینی برای مردم ایران جز مرگ و نابودی و ویرانی نبوده و تا این رژیم بر سرکار است نه وضع معلمان و کارگران و دانشجویان بهبود می‌یابد و نه آموزش‌وپرورش سروسامان می‌گیرد و نه شکنجه و اعدام کاهش می‌یابد. تنها سرنگونی این رژیم ضد بشری و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم به این فاجعه بزرگ که 35 سال است بر میهن ما و سراسر منطقه سایه افکنده است، پایان می‌دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
10 اسفند 1393(1 مارس 2015)