افشاگری جدید مقاومت ایران درباره پنهانکاریهای اتمی رژیم آخوندی - افشای سایت مخفی «لویزان 3»

جزییات سایت اتمی «به‌کلی سری» و زیرزمینی لویزان 3 مرکز تست و تحقیقات با سانتریفوژهای پیشرفته در زمینه غنی سازی اورانیوم

رژیم آخوندی از سال 2008 (87) در این سایت با سانتریفیوژهای پیشرفته IR2M و IR3 و IR4 تحت پوشش یک مرکز مخفی وزارت اطلاعات دست به تحقیقات و غنی‌سازی اورانیوم زده است
روز سه‌شنبه 5 اسفند 1393، مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوپ ملی خبرنگاران در واشینگتن از پنهانکاری‌های جدید هسته‌یی رژیم آخوندی پرده برداشت و جزییات سایت به‌کلی سری اتمی زیرزمینی لویزان 3 را افشا کرد.
در شروع کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن سونا صمصامی نمایندة شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، اظهار داشت:
«آن‌چه امروز افشا می‌کنیم، وجود یک سایت مخفی فعال و موازی است که برای تحقیق و توسعه و نیز غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌شود. این سایت جدید «لویزان 3» نام دارد. این سایت در شمال شرق تهران واقع شده است. افشاگری امروز نتیجة نتیجة تلاش‌های فشرده، خطیر و پیچیدة شبکة سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور طی یک دهة گذشته است.
سازمان مجاهدین خلق ایران این اطلاعات را از منابع سطح بالا در داخل رژیم ایران و هم‌چنین کسانی که در پروژه‌های تسلیحات هسته‌یی رژیم مشارکت دارند، به‌دست آورده است.
روند چک و تدقیق این اطلاعات چندین منبع را شامل می‌شد که هرکدام طی مدتی طولانی به‌صورت جداگانه عمل می‌کردند. روند چک و تدقیق به‌تازگی تکمیل شد و اکنون ما می‌توانیم این اطلاعات را افشا کنیم».
سونا صمصامی، تأکید کرد: «افشاگری امروز نشان می‌دهد که هیچ‌گاه طی 13 سال گذشته رژیم ایران برنامة بمب‌سازی هسته‌یی خود را متوقف نکرده است. حتی حین مذاکرات، در حالی که رژیم ایران به دولت آمریکا و بقیه تضمین می‌داد که شفافیت دارد، فعالیت‌ها در سایت لویزان 3 ادامه داشته است».
سپس علیرضا جعفرزاده به افشای پنهانکاری رژیم در سایت موسوم به «لویزان 3» پرداخت.
وی در سخنانش به اظهارات اخیر سران رژیم و تأکید آنها بر ادامة فعالیت‌های هسته‌یی و به‌طور مشخص  به سخنرانی روز 28 بهمن آخوند روحانی در این‌باره اشاره کرد.
رئیس‌جمهور آخوندها در این سخنرانی، گفته بود: «در زمینه علوم هسته ای در حال پیشرفت هستیم، ما در دولت یازدهم در زمینه هسته ای پیشرفتهای بسیار مهمی کردیم، منتها مذاکرات هسته ای از بس که پر سروصدا است این فعالیت رو یک کم تحت الشعاع قرار داده، والا با شتاب بیشتر در دولت یازدهم در زمینه این فناوری ما داریم تلاش می‌کنیم این نکته رو همه به‌خاطر داشته باشیم، نه تنها دولت یازدهم در جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت در علم و دانش ما از کسی اجازه نمی‌گیریم و نخواهیم گرفت. هیچ‌کس به ذهنش نیاد چون ما داریم با دنیا نزدیک میشیم، تعامل می‌کنیم، مذاکره کنیم بحث می‌کنیم پس می‌خواهیم این یکی علم رو کنار بگذاریم، ما کار ما اینه گاهی وقتها برخی از کلمات، برخی از جملات برخی از موضع‌گیری کمک می‌کنه به دشمن در بهانه گیریش یا این‌که آن اتهامات بی‌اساس و ناروایی که بر ملت ایران داره بره بگرده لابه لای این کلمات یک چیزی رو پیدا بکنه بگه ببینید، اینها هم دارن اعتراف می‌کنند».
شبکه خبر رژیم، روحانی در مراسم گرامی‌داشت روز فناوری فضایی_28 بهمن93 -17فوریه

علیرضا جعفرزاده در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن، گفت: «در حالی‌که رژیم ایران مدعی است به‌صورت کاملاً شفاف، همة فعالیت‌های غنی‌سازی‌اش زیر نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، در سایت «لویزان3»، یک سایت مخفی هسته‌یی واقع در یک پادگان نظامی در شمال شرقی حومة تهران، به آزمایش و تحقیقات با سانتریفوژهای پیشرفته دست زده است.
از سال 2008 رژیم ایران در این سایت با سانتریفیوژهای پیشرفتة IR2M، IR3 و IR4 به‌صورت مخفیانه دست به تحقیقات و غنی‌سازی اورانیوم زده است.
مقاومت ایران در این کنفرانس مطبوعاتی فاش ساخت: وزارت اطلاعات رژیم آخوندی، مستقیماً مسئولیت حفاظت و امنیت این مجموعه را به‌عهده گرفته و آن‌را تحت پوش یک مرکز مخفی وزارت اطلاعات سازمان داده است تا به‌عنوان یک سایت مخفی هسته‌یی قابل شناسایی نباشد.
این سایت در یک پادگان و بخشی از یک منطقة نظامی کنترل‌شده، در زمینی به ابعاد حدود 500 متر در 500 متر یعنی 250 هزار متر مربع واقع شده است.
محل آن در کیلومتر 3 بلوار ارتش (جادة لشکرک سابق)، محدودة شمال شرقی حومة تهران در خیابان شاهمرادی واقع در جنوب بلوار ارتش  است. شهرک لویزان 3 محل سکونت سرکردگان ارتش رژیم بوده و ورود به منطقة آن نیاز به اجازة مخصوص دارد.

سایت اصلی فعالیت‌های هسته‌یی در زیرزمین در تونل‌ها و اماکن زیر سطحی با وسعتی بیش از 2 هزار متر مربع قرار دارد. کارگاه‌های این سایت در زیرزمین واقع شده است.
برای رفتن به زیرزمین، یک آسانسور چند طبقه به زیر زمین رفته و در عمق زمین، بعد از عبور از یک تونل به طول 200 متر، به 4 سالن موازی وصل می‌شود. به‌علت شیبدار بودن زمین، سالن‌های سایت در عمق بیشتری از زمین (حدود 50 متر) قرار گرفته‌اند.
مقاومت ایران در افشاگری جدید خود ضمن اعلام جزییات وسعت و نحوة ساخت و تعبیة این سالن‌های مذکور برای ممانعت از خروج تشعشعات و صدا به خارج از سایت، افزود: «پروژة ساخت این تونل، یکی از پروژه‌های انجام‌شدة وزارت دفاع آخوندها برای پاسدار- سرتیپ سید علی حسین‌تاش جانشین وزیر دفاع وقت رژیم بوده است؛ در آن مقطع ارگان ساخت سلاح هسته‌یی رژیم موسوم به «مرکز آماده‌سازی و فناوری نوین دفاعی» و رئیس آن محسن فخری‌زاده مهابادی به پاسدار حسینی‌تاش وصل بوده‌اند. وی در حال حاضر قائم مقام شورای عالی امنیت رژیم است.
بنا به اطلاعات افشا شده از سوی مقاومت ایران، ارگان سازندة تونل‌های مذکور مؤسسة حرا از ارگان‌های سپاه پاسداران آخوندی است که پروژه‌های دفاعی مخفی رژیم را ساخته است. این مؤسسه از ارگان‌های قرارگاه موسوم به خاتم‌الانبیاء سپاه است.
کندن تونل‌ها و تأسیس آن از اوایل سال 2004 شروع شده و ساخت بخش زیرزمینی این سایت، حدوداً در سال 2008 به پایان رسیده است. از آنجایی که مؤسسة حرا تلاش داشت مانع انتقال صدای دستگاه‌های حفاری در زیرزمین به اهالی محل در خارج از سایت بشود، پروژة ساخت آن نسبتاً طولانی شده است.
مقاومت ایران در افشاگری جدید خود ضمن اعلام مسئولان پیشبرد طرح ساخت تونل‌ها اضافه کرد: ساخت سایت لویزان 3 زیر نظر شرکت کالاالکتریک از سازمان انرژی اتمی رژیم انجام شده که مسئولیت غنی‌سازی توسط سانتریفیوژ را در درون رژیم به‌عهده داشته است. مهندس مرتضی بهزاد یکی از نفرات کلیدی هسته‌یی رژیم که در راه‌اندازی سایت زیر زمینی غنی‌سازی فردو نیز نقش کلیدی داشته و رابط بین سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع رژیم بوده، از گردانندگان این سایت بوده است.


افشاگری با تاریخ
سایت کالا الکتریک واقع در جادة دماوند در فوریة 2003 توسط شورای ملی مقاومت فاش شد و چند ماه بعد توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بازدید قرار گرفت.
در کنفرانس مطبوعاتی افشاگرانة واشینگتن هم‌چنین اعلام شد، رژیم بعد از افشای سایت‌های هسته‌یی نطنز و اراک و سایت‌های کالاالکتریک و لویزان-شیان در سال 2003 از سوی مقاومت ایران، در یک جمع‌بندی امنیتی تصمیم گرفت مستقیماً وزارت اطلاعات را در حفاظت اطلاعات پروژه‌های اتمی‌اش وارد کند. یکی از مهم‌ترین این مراکز سایت تحقیقاتی لویزان 3 بود که از ابتدا وزارت اطلاعات وارد شد و پوش امنیتی آن‌را نیز مشخص کرد. کل این مجموعه در دست معاونت فنی وزارت اطلاعات قرار داشته و شامل دو بخش مجتمع جمال و شرکت متیران است. ریاست مجتمع جمال را یکی از مدیران وزارت اطلاعات به‌نام ثابتی برعهده دارد و شرکت متیران به ریاست حمید شعیبی «رئیس سازمان اسناد امنیتی کشور» است که بخشی از وزارت اطلاعات نیز هست.

بنا به افشاگری مقاومت ایران، رژیم شدت بالایی از حفاظت را برای سایت لویزان 3 در نظر گرفته و در اطراف آن، حدود 7 پست نگهبانی وجود دارد.
نمایندة شورای ملی مقاومت در آمریکا در کنفرانس واشینگتن تأکید کرد: بر خلاف ادعای رژیم ایران که همه فعالیتهایش شفاف بوده اطلاعات افشا شدة امروز نشان می‌دهد که رژیم هم‌چنان و دوباره طی بیش از یک دهه دروغ گفته است. آزمایش و تحقیق مخفیانه روی سانتریفیوژهای پیشرفته در سایت‌های مخفی، هیچ هدفی جز پیشبرد پروژة تسلیحات اتمی ندارد. در حالی‌که رژیم جامعة جهانی را فریب داده بود که باور کنند در سال 2003 پروژة ساخت سلاح اتمی را متوقف کرده است، بین سال‌های 2004 تا 2008 به‌شدت مشغول آماده‌سازی این مرکز اتمی بوده است.
سونا صمصمامی افزود: اگر آمریکا در جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به تسلیحات هسته‌یی جدی است، باید ادامة مذاکرات را به بازرسی بلادرنگ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت لویزان 3 مشروط کند. هرگونه تأخیری در انجام این کار رژیم ایران را قادر خواهد ساخت شواهد را از بین ببرد؛ یعنی همان کاری که در گذشته نیز انجام داده است.
جان کری وزیر خارجة آمریکا در 30 اکتبر 2014 گفت که یکی از 4 مسیری که برای رژیم متصور است که به سلاح اتمی دست پیدا کند، از طریق پیشبرد یک برنامه مخفیانه است، و «هدف ما» کور کردن هر 4 مسیر است.
اطلاعات امروز ما نشان می‌دهد که مسیر پیشبرد مخفیانه برنامه اتمی، جدی ترین مسیری است که در حال حاضر رژیم ایران دارد برای دستیابی به سلاح اتمی پیش میبرد.
به همین دلیل اگر آمریکا و کشورهای پنج به علاوة یک در پی بستن راه دستیابی رژیم ایران به بمب هستند، باید از آن این موارد را بخواهند:
1- اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت.
2- توقف فوری هرگونه غنی‌سازی و بستن تأسیسات مربوطه، از جمله نطنز، فردو و اراک.
3- امضای پروتکل الحاقی و شروع بازرسی‌های سرزده و بدون پیش‌شرط آژانس از همة سایت‌ها و دسترسی بلامانع به متخصصان مظنون که در پروژة هسته‌یی مشارکت دارند.
این گمان که رژیم ایرا نبرنامة تسلیحات هسته‌یی‌اش را از طریق مذاکرات اتمی رها خواهد کرد، اشتباه و محصول مشترک فریبکاری آخوندها و مصلحت‌گرایی اقتصادی و سیاسی غرب است. کسانی که انتظار همکاری رژیم ایران در کارزار علیه بنیادگرایی را با ارائة امتیازاتی به آخوندها دارند، هم احتمال مسلح‌شدن رژیم ایران به سلاح هسته‌یی را افزایش می‌دهند و هم به گسترش بنیادگرایی کمک می‌کنند.
راه حل نهایی برای جلوگیری از بنیادگرایی هسته یی، قاطعیت، تحریم‌های جدی و حمایت از مردم ایران و مقاومت آنها است در حالی که آنها در تلاش برای تغییر رژیم استبداد مذهبی در ایران هستند.
 
در پایان کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن، نمایندگان مقاومت ایران به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.


انعکاسات رسانه های بین المللی
تلویزیون فاکس‌نیوز آمریکا هم‌زمان با برگزاری کنفرانس واشینگتن گزارش داد: این یک سایت به‌شدت مخفی است که در کنفرانس مطبوعاتی اپوزیسیون ایران در واشینگتن افشا شد.
شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید، به‌رغم ادعای رژیم ایران مبنی بر این‌که در پی تسلیحات هسته‌یی نیست، این رژیم به غنی‌سازی اورانیوم در یک مجتمع اعلام‌نشدة زیرزمینی ادامه می‌دهد. سایتی که سال‌ها از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مخفی نگه داشته شده است.
مقاومت (ایران) این افشاگری را علنی کرد و گفت که نام این سایت «لویزان 3» است...
شورای ملی مقاومت دربارة فعالیتهای مخفی رژیم ایران، تأکید کرد: «اطلاعات (فاش‌شدة) امروز به‌روشنی اثبات می‌کند، که (رژیم) به‌مدت بیش از یک دهه به دروغ‌گویی و فریب جامعة بین‌المللی ادامه داده است... اگر آمریکا در جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی جدی است، باید ادامة مذاکرات را به بازرسی فوری آژانس از سایت لویزان 3 مشروط کند».
فاکس نیوز-5اسفند93
 
روزنامة واشینگتن‌تایمز طی گزارشی در روز 4 اسفند پیشاپیش از برگزاری کنفرانس افشاگرانة مقاومت ایران در واشینگتن خبر داد، و نوشت: «توافق بالقوة (هسته‌یی)، به احتمال زیاد با مقاومت شدید کنگره مواجه خواهد شد؛ جایی که تعداد فزاینده‌یی از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌گویند، بر این عقیده‌اند که (حکومت) تهران در حال گمراه‌کردن واشینگتن و سایر قدرت‌های جهانی شرکت‌کننده در گفتگوها است؛ این در حالی است که یک گروه پیشتاز مخالف (رژیم) ایران آماده می‌شد تا اتهامات جدیدی... را دربارة تلاش‌های مخفیانة (رژیم ایران) برای کسب بمب اتمی مطرح کند.
شورای ملی مقاومت ایران که در گذشته مدارکی را از منابع خود در داخل کشور در افشای برنامة هسته‌یی (رژیم) ایران ارائه داده است، یک گزارش خبری را روز دوشنبه پخش کرد و گفت، دارای «اطلاعات حیاتی و قابل اتکا در مورد وجود یک برنامة موازی هسته‌یی فعال و مخفیانه» در ایران است.
واشنگتن تایمز افزود:  این ائتلاف دارای منابع عمیقی در داخل جامعة هسته‌یی (رژیم) ایران است.
اعضای آن اعتبار افشای دو سایت توسعة هسته‌یی در ایران در اوایل سال‌های ۲۰۰۰ را دارند: تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و تأسیسات آب سنگین پلوتونیوم در اراک. این افشاگری‌ها در مرکز بررسی‌ها و بی‌اعتمادی بین‌المللی به (حکومت) تهران از آن زمان به بعد بوده است».
واشینگتن‌تایمز در گزارش دیگری، می‌نویسد: «با نزدیک‌شدن مهلت آخر ماه مارس که قرار است به توافقی بین (رژیم) ایران و آمریکا و متحدانش بینجامد، تعدادی از قانونگذاران آمریکایی و گروه‌های دیگر از این تئوری حمایت می‌کنند که (رژیم) ایران به‌طور مخفیانه در حال دستیابی به بمب اتمی است.
شورای ملی مقاومت ایران یک جنبش پیشرو مخالف (رژیم) ایران با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه از فعالیت‌های مخفی (رژیم) ایران که به‌صورت موازی و فعال در حال انجام هست پرده برداری می‌کند. این گروه با داشتن منابع اطلاعاتی معتبر در داخل ایران، در گذشته بخش‌های کلیدی برنامة هسته‌یی (رژیم) ایران را که از چشم سازمان ملل و بازرسان بین‌المللی پنهان نگه داشته شده بود، پرده‌برداری کرده است».
واشینگتن تایمز- 5اسفند93