مراسم آشویتس در شورای اروپا - سخنرانی شخصیت های حامی مقاومت با حضور مریم رجوی

مراسم آشویتس در شورای اروپا

روز دوشنبه 6بهمن، به دعوت نمایندگان، مجمع پارلمانی شورای اروپا، خانم مریم رجوی، رئیس جمهوربرگزیده مقاومت، درحالیکه توسط آقای ژوردی جوکلا رئیس گروه لیبرال دمکرات درمجمع پارلمانی همراهی میشد، درمراسمی که توسط شورای اروپا، به مناسبت هفتادمین سالروز آزادی آشویتس برگذارشد، شرکت کرد.
هفتاد سال پیش در بیست وهفت ژانویه 1945، ارودگاه آشویتس یکی از هولناک ترین اردوگاههای مرگ فاشیسم هیتلری، درآخرین ماههای جنگ دوم جهانی توسط ارتش سرخ شوروی آزاد شد.
دراین ارودگاه علاوه بر گروه بیشماری ازیهودیان، اسرای جنگی ارتش سرخ، زندانیان سیاسی اتباع روسیه و لهستان جان باختند. به همین مناسبت مجمع عمومی ملل متحد روز 27ژانویه را به عنوان روز بین المللی یاد بود هولاکاست، تعیین کرد.
درمراسم روز دوشنبه در شورای اروپا آقای توربیون یاگلاند دبیرکل شورای اروپا ورئیس کمیته جایزه صلح نوبل ونخست وزیر سابق نروژ، آن براسور پرزیدنت مجمع پارلمانی شورای اروپا ، رهبران گروههای سیاسی، نمایندگان پارلمان از47کشور عضو شورای اروپا وهمچنین نمایندگان کشورهای ناظر درشورای اروپا وسازمانهای غیردولتی شرکت داشتند.

کیمو ساسی رئیس کمیتة مالی پارلمان فنلاند، عضو شورای اروپا
خانم‌ها و آقایان محترم، به شما به‌گرمی خوشامد می‌گویم، به این جلسة برگزار شده از سوی کمیتة پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران. همان‌طور که همة ما می‌دانیم، این پارلمان حافظ حقوق بشر در اروپا است.
در مورد حقوق بشر، وقتی به سایر افراد و انسان‌ها احترام می‌گذاریم، به وضعیتی منجر می‌شود که صلح برای کشورهای عضو تضمین می‌شود و نباید جنگی بین هیچ‌کدام از این کشورها وجود داشته باشد. متأسفانه این امر امروز در همة اروپا به تحقق نپیوسته، اما این هدف نیک ما است. متأسفانه ما می‌بینیم که در یکی از کشورهای نزدیک به کشورهای شورای اروپا یعنی ایران، جوانان به‌دلیل جرایمی که در دادگاه‌های عدالت اثبات نشده، به‌دار آویخته می‌شوند. در این کشور دین و دولت به‌ نحوی با هم ترکیب شده که کنترل دموکراتیک واقعی در جامعه وجود ندارد. بدتر از همه این‌که (رژیم) ایران، تروریسم را به سایر کشورها صادر می‌کند. حال بعد از وقایع پاریس، این وظیفة اصلی ما است که تلاش کنیم، با همة ابزارهای قانونی، با تروریسم در جوامع مان به مبارزه بپردازیم تا از جان انسان‌ها در جوامع و شهرهایمان حفاظت شود.

سر آلن میل- معاون گروه سوسیالیست‌ها در شورای اروپا
جلسة امروز ما بسیار، بسیار مهم است. بسیار مهم است که در این روز تاریخی که هولاکست در اروپا را برای خود یادآوری می‌کنیم، هم‌زمان به خود یادآور شویم که بر سر مردم نقاط دیگر جهان چه می‌آید. جهانی که در ایران باستان شروع شد، حقوق بشر در ایران باستان توسعه یافت. حملات با اسید، حمله به افراد، دستگیری‌ها و کتک‌زدن‌ها که در ایران رخ داده باید مورد تأکید قرار گیرند و متوقف شوند. ما هرگز برای مسائل کلی خاورمیانه جواب اساسی نخواهیم گرفت، مگر این‌که ایران را آزاد کنیم و دولت مردم را برقرار کنیم؛ جایی که مردم تصمیم بگیرند، نه دین، نه بیگانگان، نه آمریکا، نه روسیه و نه هیچ‌کس دیگر، بلکه مردم ایران. وقتی به این نقطه برسیم، در خواهیم یافت خواستة مردم در کشور خودشان چیست. مایة خوشبختی بسیار من است که از رهبر شما حمایت کنم، در تلاشی که وی در تمام طول زندگی‌اش برای بازگرداندن دموکراسی و آزادی به وطن خود داشته است. اجازه بدهید این را به شما بگویم، اعضای پارلمان در این مکان و نیز در کشورهای خودشان هم‌چون انگلستان، فنلاند و سایر کشوهای دیگر، در سکون و سکوت نخواهند نشست، ما هرزمانی که شما به حمایت نیاز داشته باشید، از شما پشتیبانی خواهیم کرد.
با تشکر.

کیمو ساسی رئیس کمیتة مالی پارلمان فنلاند، عضو شورای اروپا
بسیار متشکرم آقای میل و حالا سخنران اصلی مان خانم رجوی است و برای هرکس که مردمی را که سمبل مقاومت برای آزادی و حقوق بشر در ایران هستند میشناسد، خانم رجوی نماینده آن مبارزه است. شورای ملی مقاومت ایران سازمانی است که توان زیادی را در خود جمع کرده، قدرتمند و با تجربه وجلسات عالی در پاریس و رهسپار مسیر دموکراسی در ایران است. من برای خانم رجوی و جنبش ایشان که در فعالیت است بهترین آرزوها رادارم.