تخریب مزار مروارید اشرف و انهدام سنگ قبرها، اقدام ضد انسانی نیروهای تحت امر هادی عامری

در یک اقدام ضد انسانی، نیروهای عراقی و شبه نظامیان جنایتکار مستقر در اشرف، به دستور هادی عامری در روزهای پایانی دی ماه با لودر به تخریب مزار مروارید اشرف، یادبودها، نمادها، دیوارها و حتی انهدام سنگ قبرهای آن پرداخته اند. نیروهای عراقی از سال 2012 در مواقع مختلف بخشهایی از مزار را تخریب می کردند، اما به رغم اعتراضهای مکرر  نمایندگان ساکنان به آمریکا و ملل متحد، آنها هیچ اقدام مؤثری   برای جلوگیری از این اقدام انزجارآور به عمل نیاوردند.

این رفتار ضد انسانی، تنها یادآور عملکردهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران است که در وحشت از نفوذ گسترده اجتماعی مجاهدین مزار شهیدانشان را به طور مستمر  تخریب می نماید و از اجتماع خویشاوندان و دوستان بر سر مزارها جلوگیری می کند. این رژیم به خوبی می داند شهیدان مجاهد خلق برای مردم ایران الهام بخش پایداری و مقاومت برای سرنگونی آخوندها و استقرار دمو کراسی و حاکمیت مردمی در ایران هستند
 هادی عامری تحت امر نیروی تروریستی قدس است، و نام او سالها پیش در لیست حقوق بگیران نیروی قدس در عراق با شماره حساب و میزان حقوق ماهانه اش   فاش شد. او در تیرماه گذشته  قرارگاه اشرف را   به عنوان مرکز شبه نظامیان وابسته به نیروی قدس اشغال کرد، سپس در هماهنگی با فالح فیاض، مشاور امنیت ملی مالکی اقدام به غارت اموال وخودروهای ساکنان   نمود.
نمایندگان ساکنان بارها از مقامهای ملل متحد و آمریکایی خواسته بودند ترتیباتی فراهم کنند تا مزار متوفیان در اشرف با هزینه ساکنان مورد حفاظت و رسیدگی قرار گیرد. در روز 2 دسامبر 2012 خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران عکسهای برخی از مزارهای تخریب شده در اشرف را منتشر نمود. معاون نماینده ویژه دبیرکل در روز   7 دسامبر در پاسخ به اعتراض نماینده ساکنان در لیبرتی نوشت: «بی حرمتی به مزارها غیرقابل قبول است و اگر چنین چیزی اتفاق افتاده باشد ما صدایمان را بلند خواهیم کرد. من اعتقاد دارم که مقامهای عراقی .... به تقدس مزار نفرات فوت شده شما احترام خواهند گذاشت. من قطعا این موضوع را با آنها بحث خواهم کرد». اما هیچگاه صدایی بلند نشد و نماینده ساکنان در روز  16 دسامبر به او نوشت «رفتار انزجارآور و جنایتکارانه مأموران اطلاعات آخوندی و نیروهای عراقی با مزار اشرف و تخریب و توهین به مزار متوفیان ... هیچ عکس العملی از سوی شما و نماینده ویژه بر نیانگیخت چیزی که در همه ادیان آسمانی و فرهنگهای بشری محکوم شده است».
مقاومت ایران بار دیگر دولت آمریکا، دبیرکل ملل متحد، نماینده ویژه دبیرکل، کمیسر عالی حقوق بشر و پناهندگان ملل متحد را به اقدام فوری برای جلوگیری از این روند ضد انسانی و ضد اخلاقی و حفاظت از مزار متوفیان در اشرف فرا می خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
8بهمن1393(28ژانویه 2015)

عکس های تخریب مزارمروارید-اواخر دی 93