رویتر: کنفرانس با حضور مریم رجوی «بحران تروریسم و افراطی گری ریشه ها، راه کارها و نقش دیکتاتوری مذهبی ایران»

رویتر– استراسبورگ-26ژانویه – مجمع پارلمانی شورای اروپا
مجمع پارلمانی شورای اروپا: کنفرانس و دو استماع پارلمانی با حضور مریم رجوی «بحران تروریسم و افراطی گری ریشه ها، راه کارها و نقش دیکتاتوری مذهبی ایران»

مریم رجوی: خلع ید از رژیم ایران در عراق و سوریه اولین و مهم‌ترین قدم برای پیروزی علیه بنیادگرایی است شریک کردن ملاها در عراق به بهانه مبارزه با داعش صدبار خطرناک‌تر از سلاح اتمی است
مخالفان ایرانی، با هر گونه اتحادی با رژیم تهران مخالف هستند.

رویترـ به هنگام استماعی که روز دوشنبه توسط مجمع پارلمانی شورای اروپا ترتیب داده شده بود، مریم رجوی، به کشورهای غربی علیه هرگونه اتحاد با رژیم ایران در نبرد علیه حکومت اسلامی (داعش) هشدار داد.
 
جنبش مخالف ملاهای حاکم بر ایران، روز دوشنبه به کشورهای غربی درمورد هرگونه اتحاد با رژیم ایران در نبرد علیه داعش هشدار داد.
رژیم مذهبی شیعی حاکم بر ایران که در اتئلاف تشکیل شده به ابتکار ایالات متحده برای نبرد با جهادگران سنی داعش در عراق و در سوریه؛ شرکت ندارد، اما به رژیمهای شیعی مستقر در دمشق و بغداد کمک نظامی میکند.
مریم رجوی که در یک استماع  پارلمانی برگزار شده توسط مجمع پارلمانی شورای اروپا شرکت داشت، گفت: «شرکت رژیم (تهران) در اتئلاف علیه داعش صد بار خطرناکتر از هر گونه بنیادگرایی تحت پوش شیعه یا سنی است»
در حالیکه مذاکرات بین المللی در باره برنامه اتمی رژیم باید از فوریه از سرگرفته شود؛ مریم رجوی این ایده را که شراکت و درگیر کردن رژیم ایران در موضوع عراق باعث میشود این رژیم از بمب اتمی صرفنظر کند، یک «ساده سازی» ارزیابی کرد و گفت: «وقتی ملاها باز هم دست بازتری در عراق داشته باشند، آنها دست از بمب اتمی برنخواهند داشت».
به گفته او «بنیادگرایان » شیعی  که از سال 1979 در ایران حاکم شده اند، راه حل نیستند. بلکه خود آنها علت و زمینه ساز سر برآوردن بنیادگرایی سنی هستند.
مریم رجوی تاکید کرد. «اگر این سرکوب وحشتناک سنی ها در عراق و سوریه توسط رژیم ایران و دولتهای متحد و مزدورش دراین دوکشور نبود، داعش زمینه مناسبی برای گسترش نداشت»
سازمان مجاهدین که از یک اسلام دموکراتیک و از جدایی دین از دولت دفاع میکند، میگوید، مسیر نبرد علیه بنیادگرایی اسلامی از سرنگونی رژیم ایران میگذرد و در کوتاه مدت از طریق  خلع ید از این  رژیم  در سوریه و در عراق امکانپذیر است.