مریم رجوی در شورای اروپا

کنفرانس «بحران تروریسم و افراطی گری، ریشه ها، راه کارها، نقش دیکتاتوری مذهبی ایران»

مریم رجوی: خلع ید از رژیم ایران در عراق و سوریه اولین و مهم‌ترین قدم برای پیروزی علیه بنیادگرایی است

شریک کردن ملاها در عراق به بهانه مبارزه با داعش صدبار خطرناک‌تر از سلاح اتمی است

کشتار صدها هزار تن در سوریه و عراق به این کشورها ختم نمی شود، آتش این جنگ به کل منطقه گسترش خواهد یافت و تا قلب اروپا هم امتداد پیدا خواهد کرد

 

روز دوشنبه 6بهمن (26ژانویه) در اجلاسی در شورای اروپا زیر عنوان « بحران تروریسم و افراطی گری، ریشه ها، راه کارها، نقش دیکتاتوری مذهبی ایران» مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، خلع ید از رژیم ایران در عراق و سوریه را اولین و مهمترین قدم برای پیروزی علیه بنیادگرایی خواند و بر ضرورت کمک به مردم سوریه برای سرنگونی بشار اسد تأکید کرد. وی هشدار داد: « کشتار صدها هزار تن در سوریه و عراق به این کشورها ختم نمی شود، آتش این جنگ به کل منطقه گسترش خواهد یافت و تا قلب اروپا هم امتداد پیدا خواهد کرد».

کنفرانس ”بحران تروریسم و افراطی گری، ریشه ها، راه کارها، نقش دیکتاتوری مذهبی ایران“ به دعوت کمیتة های پارلمانی انگلستان، سوئیس و فنلاند همزمان با اجلاس رسمی شورای اروپا در مقر این شورا در استراسبورگ برگزار شد. در این جلسه خانم رجوی از جنایتهایی چون قتل عام روزنامه‌نگاران و آتش گشودن به سوی انسان‌های بی‌دفاع در فرانسه ابراز انزجار کرد و گفت روح اسلام از این جنایتها بری و بیزار است.

 

در این کنفرانس که با شرکت شماری از قانونگزاران اروپایی از جمله رئیسان گروههای نمایندگان از کشورهای مختلف اروپایی و از گروههای مختلف سیاسی برگزار شد، رجوی بر ضرورت خلع ید از رژیم ایران، نیروی قدس و میلیشیاهای به اصطلاح شیعة آن در عراق تاکید کرد و خاطر نشان ساخت که بدون ریشه کن کردن رژیم ایران و شبه‌نظامیان‌اش در عراق، جنگ با داعش حتی اگر به تضعیف این گروه در عراق منجر شود، این پدیده را در سطح بین المللی گسترش خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سستی نشان دادن غرب در برابر برنامه رژیم ایران برای تولید بمب اتمی ، کما اینکه هرگونه شریک کردن این رژیم در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و دخالت دادن آن در عراق و سوریه را از عواملی خواند که استراتژی مقابله با بنیادگرایی را به شکست خواهد کشانید و به این رژیم میدان عمل و تهاجم می‌دهد و سایر کشورهای منطقه را در آتش و خون فرو می‌برد.

خانم رجوی گفت این تئوری که بنیادگرایی سنی خطرناکتر از بنیادگرایی شیعه است از این رو باید بنیادگرایی شیعه را علیه اهل سنت به کار گرفت، یک تئوری خطرناک برای چشم بستن بر سیطره ویرانگر آخوندها بر منطقه است. این بخشی از تئوری همان سیاستی است که برخی سیاستمداران امریکایی و غربی جهان را با آن به فاجعه کنونی کشانده اند. وی هشدار داد: پذیرش دخالت رژیم درعراق به بهانه مبارزه با داعش صدبار خطرناکتر از سلاح اتمی و پیش درآمد یک فاجعه بزرگتر وبه مثابه ازچاله به چاه افتادن است.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت در همین روز در جلسات رسمی چند گروه سیاسی از جمله گروه نمایندگان دموکرات مسیحی (بزرگترین گروه نمایندگان شورای اروپا) و گروه لیبرال نیز به درخواست نمایندگان سخنرانی نمود.

رجوی همچنین نسبت به امتیاز دادن به رژیم در مذاکرات هسته ای هشدار داد و گفت که از نظر مردم ایران برنامه هسته ای رژیم هیچ مشروعیتی ندارد و از جامعه جهانی خواست قطعنامه های سازمان ملل در این مورد را به اجرا بگذارند.

در این کنفرانس که به ریاست کیموساسی، قانونگزار ارشد فنلاندی برگزار شد، جوردی چوکلا-رئیس گروه لیبرالها،تینی کاکس-رئیس گروه چپ، مایک هنکاک، آلن میل، اریک ورو، کارمن کویینتانیلا، امیل بلسیک، سناتور فورنیه، فردریک ریس، اگیدیوس واریکیس، اسکات سیمز ، نذیر حکیم، دبیرکل هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه و همچنین نجات الاسطل، رئیس هیأت فلسطین در شورای اروپا سخنرانی کردند.

رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران تصریح کرد: راه حل نهایی برای مقابله با بنیادگرایی سرنگونی رژیم ایران به مثابه اپی سنتر بنیادگرایی و تروریسم است. باسقوط این رژیم نه القاعده و نه داعش و نه حزب الله و حوثی ها دیگر تهدید جدی برای صلح و دمکراسی نخواهند بود و قدرت و وزن خود را از دست خواهند داد. در مقابل این نیروی مخرب که رأس آن در تهران است، جامعه جهانی باید به جای مماشات با ملاها خواست مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی را به رسمیت بشناسد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

6بهمن 1393 (26ژانویه 2015)