تحولات عراق - اعزام 1000نیروی هوابرد آمریکا به عراق

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد پس از سال نو، 1000 چترباز از تیپ هوابرد 82 به عراق اعزام می‌شود.

ژنرال جان کربی سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت این سربازان به آموزش نیروهای عراقی و کرد برای بازپس‌گیری مناطق تحت تسلط داعش مشغول خواهند شد. برآورد اولیه پنتاگون حضور 9 ماهه این تیپ هوابرد در منطقه خواهد بود.
وی افزود: 300 نیروی نظامی دیگر از نیروی هوایی، دریایی و ارتش نیز به آن‌ها ملحق خواهند شد. ماه گذشته اوباما دستور اعزام 1500 نیرو به منطقه برای مقابله با داعش را صادر کرد. روز پنجشنبه ژنرال جیمز تری فرمانده نیروهای عملیاتی مشترک به خبرنگاران گفت که دیگر کشورهای ائتلاف نیز 1500 نیرو به عراق اعزام خواهند کرد.
استارز و استرایپز- 19 دسامبر

نیروهای پیشمرگه با کمک‌های ائتلاف محاصره سنجار را در هم شکستند و خود را به کوه سنجار رساندند. به گزارش تلویزیون تغییر، در جریان این درگیری‌ها 100 تن از عناصر داعش کشته شدند
مسرور بارزانی، رئیس شورای امنیت ملی اقلیم کردستان، تأکید کرد نیروهای پیشمرگه در منطقه سنجار محاصره را شکستند و صدها تن را از محاصره نجات دادند.
تلویزیون التغییر-28آذر93

تلویزیون التغییر در گزارش خود از ”کنفرانس عربی مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی ”در اربیل گفت: دکتر احمد المساری هماهنگ‌کننده کنفرانس از بغداد، راه‌حل‌های پیشنهادی کنفرانس را ارائه داد و گفت: راه‌حل نظامی باید با یک راه‌حل سیاسی و تصمیمات شجاعانه ازجمله در زمینه‌های زیر همراه باشد:
ـ صدور عفو عمومی
ـ لغو قانون حسابرسی و عدالت
ـ صدور یک تصمیم ویژه برای حل‌وفصل موضوع آوارگان
ـ بازسازی ارتش عراق و ارگان‌های نظامی و امنیتی
ـ تصویب قانون گارد ملی و تشکیل آن از فرزندان مناطق
و فعال کردن قانون و اقدامات سالم‌سازی برای از بین بردن فساد
27آذر93

تلویزیون التغییر از ادامه سلسله انفجارهای تروریستی در روز جمعه در بغداد خبر داد و گفت این انفجارها و تهاجمات که مناطق مختلف بغداد را لرزاند 40 کشته و مجروح برجای گذاشت.
28آذر93