پاریس- کنفرانس منتخبان فرانسه علیه افراطی گری مذهبی و همبستگی با مقاومت ایران

 

مریم رجوی: تمدید مذاکرات اتمی و ارائه فرصت بیشتر به رژیم ایران صلح و امنیت جهان را بر لبه یک پرتگاه خطرناک قرار می دهد
داعش نتیجه حمایت رژیم ایران از اسد و مالکی و جنایات آنهاست و بدون خلع ید از این رژیم در منطقه نمی توان با داعش مقابله کرد

مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، روز سه شنبه 4آذر (25نوامبر) در کنفرانسی زیر عنوان «منتخبان فرانسه علیه افراطی گری مذهبی و همبسته با مقاومت» که در شهرداری منطقه 2 پاریس برگزار شد، گفت : تمدید هفت ماهه مذاکرات اتمی فرصت بیشتری را در اختیار رژیم ایران قرار می دهد تا صلح و امنیت منطقه و جهان را بر لبه یک پرتگاه خطرناک برساند.
وی گفت .دست نیافتن به توافق پس از یک سال مذاکره نشانگر آن است که رژیم ایران آن قدر ضعیف است که برغم امتیازهای نا موجه غرب، قادر به دست کشیدن از پروژه بمب اتمی نیست. این شکنندگی پس از برکناری مالکی، نفر تحت الحمایه اش در عراق، مضاعف شده است.
رجوی خاطر نشان کرد: سنگ بنای شکست دور جدید مذاکرات اتمی «کوتاه آمدن غرب از قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد در سال گذشته بود».. وی افزود: وجه دیگر این رویکرد به غایت ضعیف، سکوت شرم‌آور نسبت به نقض هولناک حقوق بشر ایران و مداخلات جنایتکارانه این رژیم در منطقه است سکوت دولتها سرنوشت مردم ایران و ملتهای منطقه را قربانی کرده است.
 این کنفرانس به دعوت «کمیته شهرداران فرانسوی در دفاع از اشرفیان» که 14هزار تن از شهرداران و منتخبان فرانسوی را نمایندگی می کند برگزار شد.
 رجوی در سخنان خود تأکید کرد: «اجرای بی‌کم و کاست قطعنامه‌های شورای امنیت، توقف کامل غنی سازی اورانیوم و بازرسیهای سرزده بین‌المللی از کلیه مراکز و سایتهای مشکوک تنها راه دور کردن رژیم ایران از بمب اتمی است. این بدون یک سیاست قاطع که متضمن تحریمهای همه جانبه باشد امکانپذیر نیست. از طرف دیگر این سیاست باید خواست مردم و مقاومت ایران برای تغییر رژیم را به رسمیت بشناسد».
رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران «داعش» را محصول حمایت ملاها از بشار اسد و مالکی و نتیجه سیاستهای فرقه گرایانه، سرکوب و به حاشیه راندن بخش بزرگی از جمعیت عراق و سوریه خواند که توسط مالکی و بشار اسد به دستور ملاهای حاکم بر ایران صورت گرفته است.
رجوی نسبت به سیاست خطرناکی که همچنان به دنبال نادیده گرفتن جنایات رژیم ایران و شبه نظامیانش در عراق و سوریه است، هشدار داد و گفت: در حالی که خلع ید از رژیم ایران در منطقه به ویژه سوریه و عراق لازمه حل بحران است، برخی از روی خطا یا برای منافع خود رژیم ملایان را متحدی برای مقابله با داعش معرفی می‌کنند. اما شریک کردن ملاها در بحران عراق نه بمب اتمی را متوقف می کند، نه به کار داعش خاتمه می‌دهد. به عکس به ماشین تروریسم داعش سوخت می‌رساند. زیرا حضور رژیم ایران در منطقه، جنگهای فرقه یی را تشدید می کند.
خانم رجوی در روز جهانی منع خشونت علیه زنان به زنان آزاده ایران که در مقابل بربریت ملاها مقاومت می‌کنند، درود فرستاد و گفت: پاسخ ملایان به نارضایتی ها و اعتراضات فزاینده مردم، سرکوب وحشیانه به ویژه علیه زنان و دختران بیدفاع، اعدام در ملأعام و اعدامهای هر هشت ساعت یک بار است.. این امر اثباتگر این حقیقت است که حسن روحانی رئیس جمهور این رژیم حتی در تظاهر به اعتدال هم شکست خورده است.
 در این جلسه علاوه بر خانم رجوی، شماری از شهرداران و قانونگزاران فرانسوی از جمله ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه یک پاریس؛ رئیس مشترک کمیته شهرداران فرانسه در دفاع از ساکنان اشرف ، ژاک بوتو، شهردار منطقه 2 پاریس، آلن نری، رئیس کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک در مجلس سنا، ژان پیر بکه، عضو شورای استان والدواز، سیلوی فاسیه، شهردار لو پن؛ سلست لت، نماینده مجلس ملی و معاون شهردار سارگومین؛ ژان لاسال، شهردار اورولون سنت مری؛ ایو بونه استاندار افتخاری، مدیر سابق د.اس.ت؛ برونو مسه، شهردار ویلیه آدام .سخنرانی کردند.
شهرداران که از همه جریانات سیاسی فرانسه بودند ضمن اعلام حمایت از مبارزه برای آزادی، دموکراسی و لائیسیته همراه با مقاومت ایران با صدور بیانیه یی تاکید کردند:
از آنجایی تاثیرات بنیادگرایی مذهبی «به حومه شهرهای ما نیز رسیده است، یک بیسج بزرگتری را ایجاب میکند. ما آگاهیم که در بیش از 30 سال بنیادگرایی مذهبی حاکم بر ایران شهروندانش را تحت پیگرد قرار می دهد و بنیادگرایی اسلامی را نیز گسترش می دهد کمیته از دولت فرانسه میخوارهد که هشیاری خود را نسبت به فعالیت شبکه های بنیادگرایی وابسته به رژیم ایران در فرانسه بالا ببرد». بیانیه با تاکید بر حمایت 14000 شهردار و منتخب از مقاومت ایران و ساکنان اشرف و لیبرتی از دولت خواست «از نفوذ خود نزد دولت عراق، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد استفاده کند تا حفاظت بیش از 2700 تن از ایرانیان مخالف، پناهندگان کمپ اشرف که تحت آزار و اذیت از سوی نیروهای تحت نفوذ تهران هستند تضمین شود، تحریم پزشکی کمپ برداشته شده و بعنوان کمپ پناهندگی تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل قرار گیرد».
بیانیه شهر داران ضمن محکوم کردن تشدید نقض حقوق بشر در دوران روحانی تاکید کردند مذاکرات اتمی «نبایستی واقعیت غم انگیز ایران را تحت الشعاع قرار دهد ... در مقابل فجایع رژیم ایران، مقاومتی وجود دارد که شایسته احترام و حمایت ما است..... اراده عادی جلوه دادن دیکتانوری که به اصطلاح اولین «دولت اسلامی» در منطقه است میتواند به رشد بنیادگرایی دامن بزند. کمیته از دولت میخواهد که آماده باش خود را از دست ندهد و هر گونه امتیاز در مقابل ابهامات رژیم ایران در مورد برنامه هسته ای مخفی خودش را رد کند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4 آذر1393 (25نوامبر2014)