مریم رجوی: شکست مذاکرات اتمی، اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت

مریم رجوی: شکست مذاکرات یک ساله، تمدید 7 ماهه مذاکرات بی انتها و زیر پا گذاشتن قطعنامه های شورای امنیت باز گذاشتن راه دست یابی به بمب اتمی برای رژیم ملایان، تهدید خطرناک برای صلح و امنیت جهانی

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران شکست مذاکرات آمریکا و 5 قدرت دیگر جهانی با فاشیسم دینی حاکم بر ایران را ناشی از امتیازها و نرمش های ناموجه در برابر این رژیم توصیف کرد و گفت، زیر پا گذاشتن قطعنامه های شورای امنیت و تمدید مذاکرات بی انتها  با فاشیسم دینی، باز گذاشتن راه دست یابی به بمب اتمی است که ملایان آن را ” تضمین بقا” ی  رژیم شان می دانند.  
ادامه ماراتن 12 ساله مذاکره با این رژیم بجای اعمال قاطعیت و تشدید تحریمها، فرو رفتن در تونلی است که در انتهای آن چیزی جز بمب اتمی وجود ندارد. این، تکرار همان سیاست ها و اشتباهاتی است که ملایان را به این اندازه به بمب نزدیک کرده است. این یک تهدید جدی و خطرناک برای صلح و امنیت منطقه ای و جهانی است.
خانم رجوی افزود:  رژیم حاکم بر ایران، بدلیل بحرانهای درونی و در وحشت از عواقب دست کشیدن از بمب اتمی، طبق خط قرمزهای مقرر شده از سوی خامنه ای، تا هر کجا که بتواند از امضای توافق جامعی که راه را بر دست یابی به بمب اتمی ببندد، طفره میرود. بمب اتمی و تسلط بر عراق نیازمندی های حیاتی پدرخوانده داعش و بانکدار مرکزی تروریسم بین المللی است. فرصت 7 ماهه به این رژیم، فقط فرصت بیشتر برای بمب سازی است و هیچ تضمین و نتیجه خوش بینانه ای ندارد.
خانم رجوی تاکید کرد سال گذشته رژیم آخوندی زیر ضرب تحریم های بین المللی،  انزوای داخلی  و افشاگریهای مقاومت ایران در زمینه اتمی، مجبور به یک قدم عقب نشینی و امضاء توافقنامه ژنو شد. امتیازهای بی حساب و نا موجه کشورهای غربی ولی فقیه را تشجیع کرده است. این نتیجه سکوت شرم آور در مقابل نقض وحشیانه حقوق بشر از جمله اسیدپاشی بر روی زنان و اعدام های روزانه در سراسر ایران و در مقابل صدور تروریسم و اشغالگری در عراق، سوریه، لبنان و یمن است.  
خانم رجوی یادآوری کرد که پس از امضای توافقنامه ژنو  اعلام کرده بود: ”میزان عقب نشینی این رژیم و دست کشیدنش از بمب اتمی و تبعیت آن از التزامات بین المللی، دقیقاً به میزان قاطعیت و ایستادگی جامعه جهانی در برابر مطامع شوم و فریب کاریهای ذاتی این رژیم، بستگی دارد... و هرگونه سستی و تعلل و کوتاه آمدن از سوی جامعه بین المللی باعث می شود که خامنه ای بار دیگر با فریبکاری و تقلب به سمت تولید بمب اتمی پیش برود”.
خانم رجوی به جامعه بین المللی ، به همه طرفداران صلح و مصونیت از خطر هسته ای فراخوان داد که اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت بویژه توقف کامل غنی سازی، پذیرش پروتکل الحاقی و دسترسی آزادانه بازرسان به مراکز و تاسیسات مشکوک این رژیم لازمه دست کشیدن از بمب اتمی است. تجربه نشان میدهد که این فقط با قاطعیت و تحریم همه جانبه سیاسی و نفتی و تسلیحاتی و خلع ید از این رژیم در عراق و سوریه و یمن و لبنان امکانپذیر است .
گزارش هفته گذشته کمیته بین المللی در جستجوی عدالت به روشنی نشان میدهد، پروژه های اتمی رژیم ایران تماما و از ابتدا با اهداف نظامی بوده و همه فعالیتهای به ظاهر غیر نظامی نیز در خدمت بمب سازی بوده است. رژیم هیچ گاه این فعالیت ها را طبق معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی NPT به طور داوطلبانه به آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش نکرده و مقاومت ایران پیوسته نخستین افشاگر آن بوده است.

دبیرخانه شورای  ملی مقاومت ایران
3آذر1393(24نوامبر2014)