کنفرانس در پارلمان انگلستان با حضور نمایندگان برجستة هر دو مجلس لندن

روز پنجشنبه 29 آبان، در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن، نمایندگان برجستة مجلسین انگلستان، حمایت فراحزبی 100 نمایندة مجلس عوام را از یک قطعنامة پارلمانی دربارة پروژة هسته‌یی رژیم آخوندی اعلام کردند و دولت انگلستان را فراخواندند تا در مرحلة پایانی مذاکرات اتمی موضع قاطعی در برابر رژیم اتخاذ کند.

در قطعنامة پارلمانی پارلمانترهای انگلیس با عنوان «(رژیم) ایران و تسلیحات اتمی»، آمده است: «پارلمان بر این باور است که رژیم مذهبی حاکم بر ایران در حال انجام تاکتیک‌های فریبنده به‌منظور یافتن راهی برای خروج از بن‌بست اتمی است؛ به‌طوری که توانایی خود را برای کسب سلاح هسته‌یی حفظ کند. پارلمان اشاره می‌کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً اعلام کرده، رژیم ایران در اثبات این‌که در پی دست‌یابی به سلاح اتمی نیست و پاسخ به نگرانی‌های بین المللی در این مورد، شکست خورده است. پارلمان ضمن حمایت از جنبش خانم مریم رجوی به‌خاطر افشاگری علیه برنامة مخفی تسلیحات اتمی رژیم از دو دهة قبل به این سو، بر این باور است که هرگونه توافق هسته‌یی باید در برگیرندة اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و توقف غنی‌سازی اورانیوم باشد و دسترسی آزادانه و بدون مانع بازرسان آژانس را به تمامی سایت‌های مورد ظن و مشکوک تأمین کند. در غیر این صورت راه را برای دست‌یابی رژیم جهت تحقق امیالش به‌منظور ایجاد یک زرادخانة اتمی هموار خواهد کرد. این قطعنامه از دولت انگلستان می‌خواهد، کلیة پارامترهای فوق را در ارتباطاتش با رژیم ایران مورد توجه قرار دهد».

در کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان انگلستان، لرد تونی کلارک رئیس پیشین حزب کارگر و عضو مجلس عیان، لرد مگینس عضو مجلس اعیان، دیوید جونز نمایندة پارلمان انگلستان از حزب محافظه‌کار و وزیر ولز در کابینة دیوید کامرون تا ژوئیة 2014، آلن میل نمایندة ارشد حزب کارگر و معاون گروه سوسیالیست‌های مجمع پارلمانی شورای اروپا و حسین عابدینی از اعضای کمیسیون خارجة شورای ملی مقاومت ایران سخنرانی کردند.

لرد تونی کلارک رئیس پیشین حزب کارگر
لرد تونی کلارک که ریاست جلسه را بر عهده داشت با اشاره به نیات رژیم آخوندی از پیشبرد برنامة اتمی، گفت: «می خواهم توضیح دهم که کمیته ما سالهاست که نظر جامعی درباره برنامه اتمی رژیم (ایران) داشته است.
امضای این قطعنامه از سوی 100 نمایندة پارلمان به‌روشنی نشان می‌دهد، بسیاری از اعضای مجلس عوام بر این عقیده‌اند که جامعة بین‌المللی باید به فشار آوردن روی (رژیم) ایران به‌خاطر برنامة هسته‌یی‌اش، ادامه بدهد. این امر فقط از طریق یک موضع قاطع از سوی کشورهای پنج به‌علاوة یک و حفظ تحریم‌های بین‌المللی قابل اجرا است».
واقعاً باور کردن آن مشکل است که کشوری که صاحب منابع سرشار نفتی است، به دنبال انرژی اتمی باشد.
لرد تونی کلارک اضافه کرد: «(ما) از اقدامات خانم رجوی، که سایت‌های اتمی مختلف برنامة هسته‌یی رژیم را افشا کرده استقبال و از ایشان برای اطلاع‌رسانی به دنیا تشکر می‌کنیم.

دیوید جونز نمایندة پارلمان انگلستان، وزیر ولز در کابینة دیوید کامرون تا ژوئیه 2014
دیوید جونز نمایندة پارلمان انگلستان، وزیر ولز در کابینة دیوید کامرون در سخنان خود گفت: این قطعنامه تا به‌حال ۱۰۰ امضا داشته که تعداد چشمگیری است. به‌خصوص که این قطعنامة پارلمانی مربوط به (یک موضوع) روابط خارجی است. نگرانی که در قطعنامه پارلمانی ابراز شده این است که رژیم ایران درگیر تاکتیک فریب کاری است.
سازمان انرژی اتمی اخیرا اعلام کرد که رژیم ایران به نگرانی ها در مورد تحقیقات مشکوک سلاحهای اتمی جواب نداده است. یک سال از شروع مذاکرات ۵ + ۱ با روحانی گذشته است. در آن موقع خوشبینی‌هایی وجود داشت، اما حالا بسیار واضح شده که این خوشبینی دارد به یک رویکرد واقع‌گرایانه از طرف قدرت‌های بین‌المللی تبدیل می‌شود».
دیوید جونز با اشاره به مواضع مقام‌های غربی که طی روزهای اخیر تأکید می‌کنند، اختلافات با رژیم ایران در مذاکرات هم‌چنان پابرجا است، افزود:
بنابراین وضعیت از خوشبینی ۱۲ ماه پیش، به یک وضعیت ناامیدی فزاینده تبدیل شده است. شورای ملی مقاومت ایران، در چندین سال گذشته چندین افشاگری در مورد جاه‌طلبی‌های اتمی (رژیم) ایران منتشر کرده که آخرین آن اکتبر امسال بود. بدون این افشاگری‌ها جهان از وسعت جاه‌طلبی‌های (رژیم) ایران بی‌خبر می‌بود.
بنا بر این اعضای پارلمان و احزاب در مجلس، قطعنامة ۳۴۲ را برای پشتیبانی از جنبش مریم رجوی به‌خاطر افشاگری‌اش در مورد جاه‌طلبی رژیم ایران امضا کرده‌اند. ما معتقدیم هرگونه توافقی باید شامل اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، توقف غنی‌سازی اورانیوم و اجازة بدون قید و شرط دسترسی بازرسان آژانس به همة اماکن مشکوک باشد، نه فقط اماکنی که خود رژیم قبول کرده است. اگر (رژیم) ایران واقعاً در مورد رسیدن به توافق صادق است، ما دلیلی نمی‌بینیم که آنها این ۳ شرط را نپذیرند. مسائل اساسی بین طرفین وجود دارد. نمی‌توان طفره رفت و در پایان می خواهم نتیجه بگیرم که به گفتة فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه، بهتر است توافق نشود تا یک توافق بد صورت گیرد..


آلن میل نمایندة ارشد حزب کارگر، معاون گروه سوسیالیست‌های مجمع پارلمانی شورای اروپا
آلن میل نیز در سخنرانی خود با تأکید بر اهمیت قطعنامة نمایندگان مجلس انگلستان هدف برنامة اتمی رژیم ایران را دستیابی به بمب اتمی دانست و با توضیحات فنی دربارة منابع کنونی انرژی در جهان، ادعای صلح‌آمیز بودن این برنامه را رد کرد. وی گفت: «این قطعنامه بسیار مهم است. در واقع دروغ رژیم ایران را که قصد دارد انرژی اتمی برای مردم ایران تامین نماید را افشا میکند.این مطلقا دروغ است و هیچ ریطی به انرژی ندارد وبیشتر به توانایی و ژنراتور های اتمی و نه انرژی اتمی ربط دارد. در عوض این فعالیتها عواقبی غیر از این اهداف، نظیر غنی سازی را دنبال میکند که طبعا نه برای انرژی بلکه جهت دست یابی به قدرت جهانی اتمی صورت میگیرد. این واقعیت این امر می باشد.
رژیم بر آنست که از انرژی اتمی  برای اهداف دیکری استفاده کند. بطور مشخص در خاورمیانه  که باندازه 120 سال و شاید بیشتر دارای ذخایر انرژی نفتی و گاز است. آنها میخواهند که  قدرتشان پایدار بماند. آنها میخواهند یک قدرت در منطقه خاورمیانه باشند.و  میخواهند که جهان، نه تنها بخاطر نفت و گاز بلکه بخاطر اینکه تنها قدرت بزرگ خاورمیانه می شوند بحساب آورده شوند.  
 (رژیم) ایران سرچشمة تروریسم است که سال‌ها است تروریسم حکومتی را به سایر نقاط جهان صادر می‌کند. ما دیده ایم که آنها چه کارهایی را علیه مردم خودشان انجام داده‌اند. ما شاهدیم که آنها چه فشارهایی به اشرفی‌ها وارد آورده‌اند. شاهدیم که چه کارهایی نسبت به سایر مردم و پناهندگان در سراسر جهان انجام می‌دهند.
الن میل سپس دربارة قطعنامة امضا شده از سوی 100 نمایندة مجلس انگلستان، گفت:
این قطعنامه توسط نمایندگان پارلمان از تمام جناح‌ها امضا شده است. همة آنها احساس خطر می‌کنند و فریب نخواهند خورد. ما باید اجازة ورود به تمام این سایت‌های اتمی را داشته باشیم. ما نیاز داریم که سازمان ملل هر چند وقت یک بار، ما را از تخلفات صورت‌گرفته مطلع کند. می‌خواهیم تمام نقاط مبهم این روند روشن بشود.


تونی کلارک دیوید جونز آلن میل لرد مگینس عضو مجلس اعیان
لرد مگینس در سخنرانی خود در کنفرانس مطبوعاتی لندن، ضمن اشاره به افزایش اعدام‌ها در دوران آخوند روحانی و جاه‌طلبی‌های تروریستی رژیم در منطقه نسبت به تهدید مسلح‌شدن آخوندها به بمب اتمی هشدار داد، و گفت:
هر بار شورای ملی مقاومت با اطلاعات بسیار خوب و معتبر ما را متوجه کرده است که این فعالیت‌ها و عملیات در کجای ایران انجام شده است.
براساس گزارش اطلاعاتی که توسط رویتر گزارش شده است، رژیم ایران از بانک های چینی برای انتقال سرمایه و پول به کمپانی هایی که با نیروی قدس رابطه دارند یا وابسته به آن هستند استفاده می کند. و این پول در خارج از ایران مورد استفاده قرار گرفته و از طریق نیروی قدس مجددا به ایران برگردانده می شود. این مثالها به خوبی موضوع را نشان می دهد که نیروی قدس و رژیم ملایان دقیقا دنبال چه چیزی هستند و ما هم سیاستمداران و هم مطبوعات وظیفه و مسئولیت خودمان را داریم... ما بایستی هشیار و آماده باشیم چون رژیم ایران فریبکار است راه حل در جلوگیری و سد کردن هرگونه حرکتی توسط (رژیم) ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌یی است.


حسین عابدینی- عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت
حسین عابدینی از اعضای کمیسیون خارجة شورای ملی مقاومت ایران طی سخنانی با اشاره به حمایت 100 نمایندة مجلس عوام از قطعنامة پارلمانی 342، گفت:
 این قطعنامة پارلمانی بسیار مهم است؛ چرا که به‌خوبی و روشنی نشان می‌دهد، در پارلمان انگلستان حمایت گسترده‌ای برای برخورد قاطعانه و غیر سازشکارانه با تاکتیک های فریبکارانه رژیم ایران در زمینه تسلیحات اتمی وجود دارد.
رژیم ایران مرکز ترور و صدور تروریزم به سراسر جهان و بطور خاص در سراسر منطقه خاور میانه است. رژیم ملایان پدرخوانده تروریسم بین المللی است و این رژیم بیش از 450 عملیات جدی تروریستی که طی آنها مخالفین ایرانی و همچنین شهروندان کشورهای خارجی را هدف قرار داده است، انجام داده است و همچنین دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای خاور میانه منجمله در عراق، سوریه، یمن، لبنان، فلسطین . این رژیم مثل اختاپوس به تمام جهان اسلام تحت لوای اسلام و جمهوری اسلامی دست اندازی می کند.
و نگرانی بسیار مهم دیگری که در باره سلاحهای کشتار جمعی این رژیم وجود دارد.
و این آن چیزی است که ما امروز روی آن تمرکز می کنیم چرا که داریم به سرعت به دومین ضرب العجل تعیین شده که تاریخ آن تا 24 نوامبر تمدید شد می رسیم. اکنون بیش از 12 سال بعد از افشاگری‌های مربوط به سایت‌های مخفی اتمی رژیم ایران در نطنز و اراک می‌توان با قطعیت گفت آخوندها نه علاقه‌یی به شفاف‌بودن دارند و نه علاقه‌یی دارند که از تلاش‌های گستاخانة خود برای دست‌یابی به بمب اتمی دست بکشند. من این را از این جنبه می‌گویم که ما اطلاعات جدی و دقیق بر مبنای ده‌ها گزارش از داخل دستگاه نظامی و همچنین سپاه پاسداران و هم‌چنین وزارت دفاع و سایر سیستم‌های اطلاعاتی رژیم و تکنوکراتهای آن داریم.
دربارة نطنز، اراک، فردو، لشگر آباد و همچنین مجتمع نظامی پارچین این 5 مرکز اصلی اتمی و نظامی، رژیم ایران خودش سکوت کرد و فقط بعد از این‌که شورای ملی مقاومت ایران بر اساس اطلاعات از داخل این مراکز که از چشم همه مخفی مانده بود وجود آنها را افشا کرد، آخوندها مجبور و وادار شدند که قدم به قدم بخشی از آن‌چه را که می گذرد اعلام کنند.

هیچ شک و شبهه‌یی وجود ندارد که تا جایی که به خامنه ای بر می‌گردد، او می‌خواهد برنامة تسلیحاتی هسته‌یی را حفظ کند  چیزی که بقای رژیمش به آن بستگی دارد، او هم‌چنین می‌خواهد هم‌زمان تحریم‌ها را از روی رژیم بردارد. آخوندها در یک بن‌بست استراتژیک هستند و دارند در داخل ایران فشارها را حس می‌کنند استراتژی منطقه‌یی آنها در عراق، سوریه و بسیاری کشورهای دیگر نیز شکست خورده است، (در چنین وضعیتی) این یک اشتباه مهلک خواهد بود اگر بخواهند در مذاکرات به این رژیم امتیاز بیشتری بدهند. رژیم ایران در وضعیت بسیار ضعیف و شکننده‌یی قرار دارد.