مریم رجوی: اعدام ریحانه جباری، نشانه دیگری از توحش رژیم آخوندی

ایران: ریحانه جباری، دانشجو و طراح 26ساله اعدام شد

مریم رجوی: اعدام ریحانه، نشانه دیگری از توحش رژیم آخوندی و آن روی سکه جنایت ضد بشری آخوندها در اسیدپاشیدن بر روی زنان و دختران بیگناه ایرانی است.

خانم مریم رجوی اعدام جنایتکارانه ریحانه جباری، دانشجو و طراح دکوراسیون 26ساله را نشانه دیگری از توحش و زن ستیزی رژیم آخوندی توصیف کرد. وی گفت این اقدام سبعانه آن روی سکه جنایت ضد بشری آخوندها در اسیدپاشیدن بر روی زنان و دختران بیگناه ایرانی است. خانم رجوی گفت: اعدام ریحانه جباری در روزی که مردم شهرهای مختلف کشور برای اعتراض علیه توحش اسیدپاشیدن بر زنان و دختران بیدفاع ایرانی، فراخوان داده اند، در هراس از گسترش اعتراضات و به منظور تشدید جو ارعاب در جامعه صورت می گیرد. وی از عموم مردم به ویژه زنان و جوانان خواست به جنبش ملی دفاع از زنان ایرانی بپیوندند. رژیم پوسیده ولایت فقیه در محاصره بحرانهای داخلی و خارجی بیهوده تلاش می کند با این جنایات فجیع و با ایجاد جو رعب و وحشت، از انفجار خشم مردم جلوگیری کند.
رجوی از عموم مراجع بین المللی مدافع حقوق بشر و حقوق زنان خواست اعدام این دختر جوان دانشجو را قویا محکوم نمایند و اقدامات سریع و لازم الاجرا علیه رژیم آخوندی برای توقف اعدام و شکنجه و کشتار در ایران اتخاذ نمایند.  
سحرگاه شنبه 3 آبان، ریحانه جباری، دانشجو و طراح دکوراسیون بعد از هفت سال و نیم اسارت در چنگ دژخیمان رژیم آخوندی در زندان گوهردشت کرج به دار آویخته شد. وی شب پیش از آن از زندان قرچک ورامین که شکنجه گاهی قرون وسطایی است، به بند قرنطینه گوهردشت منتقل شده بود. این جنایت به اصرار سرکردگان وزارت اطلاعات و رویاروی فراخوانهای مکرر ارگانهای بین المللی و فعالان حقوق بشری و حقوق زنان صورت گرفت. مقاومت ایران بارها برای نجات این دختر جوان فراخوان داده و کمپینهایی را برای نجات وی برگزار کرد.
ریحانه جباری، درسن 19سالگی بعد از آن که با سلاح سرد در مقابل یک مأمور اطلاعات به دفاع از خود پرداخت، زندانی شد. این مأمور اطلاعات در یک طرح فریبکارانه قصد تعرض به ریحانه را داشت که او به ناچار به دفاع از خود برخاست. این درگیری به قتل این عامل اطلاعاتی رژیم منجر شد. دژخیمان رژیم آخوندی برای وادار کردن ریحانه به اعترافات اجباری او را تحت شکنجه های وحشیانه قرار دادند.
رژیم زن ستیز آخوندی تلاش دارد با اعدام زنانی که در مقابل سرکوبگریها و رذالتهای عوامل رژیم سر خم نکرده اند، از همه زنان و جوانان زهر چشم بگیرد و جو ارعاب را در جامعه شدت بخشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
3 آبان 1393 (25 اکتبر 2014)