نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل جنایات اسد و اقدامات مالکی را زمینه ساز داعش خواند

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، طی سخنانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل جنایات اسد و اقدامات مالکی علیه مردم سنی را زمینه ساز شرایطی برای استفاده داعش نامید.

سامانتا پاور نماینده امریکا در سازمان ملل  گفت: درسوریه جامعه جهانی باید به راه‌حل جمعی برای متوقف کردن جنایات وحشیانه رژیم اسد به مانند جنایات داعش، فراخوان دهد.
وی افزود: رهبران پیشین عراق با شکست در انجام انتخابهای سخت و ضروری برای پاسخگویی به نارضایتیهای مردم سنی به ایجاد شرایطی که داعش استفاده نمود، کمک کردند.
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در مورد سوریه گفت: جنایاتی که رژیم بشاراسد مرتکب شد، جنایاتی که در نوع و ابعاد آن به ندرت درجهان دیده شده است، نقشی کلیدی در انگیزش ظهور داعش و سایر گروههای تروریستی ایفا نمود و حملات بدون استثناء علیه مردم خود را تا همین امروز ادامه داده است.  
وی تاکید کرد: ما باید داعش و دیگر گروههای تروریستی را شکست دهیم. ما باید رنج و غذاب مردم سوریه را کاهش دهیم. اکثریت مردم سوریه قبول نخواهند کرد که تحت حاکمیت رژیمی که از گاز سرین و کلرین برای سرکوب مردم خودش استفاده کرده است، قرار داشته باشند.  
سامانتا پاور درباره عراق نیز تأکید کرد: رهبران جدید انتخاب شده باید شیوه رهبری فرقه ای که مشخصه دوران دولت مالکی می‌باشد را کنار بگذارند و نهادهایی را شکل بدهند که به جای پیش‌بردن منافع یک گروه به هزینه بقیه، تمامی مردم را نمایندگی نماید. حیدر العبادی هم‌چنین در جهت تمرکز زدائی قدرت و دادن اختیارات بیشتر به استانها حرکت می‌کند.
سایت وزارت خارجه آمریکا -30مهر93