تحریمهای جدید آمریکا علیه مهره ها و شرکتهای مرتبط با برنامه‌ اتمی برنامه موشکی و تروریسم حکومت آخوندی

تحریمهای جدید ایالات متحده آمریکا علیه مهره ها و شرکتهای مرتبط با برنامه‌ اتمی برنامه موشکی و تروریسم  حکومت آخوندی یا درگیر تلاش‌ برای گریز رژیم از تحریمها‌
25 مهره و شرکت رژیم توسط وزارت خزانه‌داری و 6 شرکت توسط وزارت خارجة آمریکا تحریم  شدند
لیست‌گذاری  سازمان  افشا شده سپند مرکز پژوهش‌های نوین دفاعی و ساختار مخفی نظامی زیر نظر محسن فخری‌زاده از سوی وزارت خارجة آمریکا
نیویورک تایمز: اعلام تحریمها تنها چند روز بعد از آن صورت گرفت که رژیم ایران گفت به بازرسان اجازة ورود به پارچین را نخواهد داد
تحریم‌ها راکتور اتمی اراک را هدف قرار می‌دهد

وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجة آمریکا روز جمعه 7شهریور طی بیانیه‌های جداگانه‌یی، اعمال تحریم‌های جدیدی را بر تعدادی از مؤسسات و مهره هایی که مرتبط با برنامه‌های موشکی و اتمی و تروریسم صادراتی رژیم هستند یا در کار دور زدن تحریم‌ها همد ستی می کنند، اعلام کردند.
در بیانیة وزارت خزانه‌داری آمریکا، آمده است: « وزارت خزانه‌داری اقداماتی را برای هدف قراردادن مجموعة متنوعی از شرکت‌ها و اشخاص، تحت اختیارات مختلف مربوط به (رژیم) ایران، اعلام می کند. این تحریمها برنامه‌های موشکی و اتمی (رژیم) ایران و تلاشهای آن برای گریز از تحریمها و اقداماتش درحمایت از تروریسم را هدف قرار می دهند.
 در حالی‌که کشورهای پنج به‌علاوة یک و (رژیم) ایران برای رسیدن به راه حلی جامع به‌منظور پاسخگویی به نگرانی‌های جامعة بین‌المللی بر سر برنامة اتمی ( این رژیم) در تلاشند، این تحریمها تعهد پایدار آمریکا را برای اجرای تحریم‌ها بازتاب می کند».
دیوید کوهن معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «اقدام وزارت خزانه‌داری علیه بیش از 25 نهاد و شخص که در توسعة برنامة تکثیر اتمی (رژیم) ایران و هم چنین در حمایت این رژیم از تروریسم در منطقه  دست دارند یا برای فرار رژیم  از تحریم‌های آمریکا و بین‌المللی کار می کنند، نشان‌دهندة قاطعیت مداوم ایالات متحده برای اقدام علیه هر کسی است که در هر کجا تحریم‌های ما را نقض کند».
معاون وزارت خزانه داری اضافه کرد:«در دورة تمدید اقدام عملی مشترک(یعنی توافقنامه ژنو) و درهمان حال که ما تعهدمان را برای کاهش هدفمند تحریم‌ها اجرا می‌کنیم، ما هم‌چنان به اجرای تحریم‌های موجود علیه (رژیم) ایران متعهدیم».
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه‌یی دربارة تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه رژیم ایران، تصریح کرد: «امروز ما گام‌های افزوده‌یی را در تلاشمان برای حفظ فشار بر حکومت ایران برداشتیم... اقدامات ما امروز و از شروع گفتگوها با تعهداتمان طبق طرح اقدام مشترک هم‌خوانی دارند.
(این طرح) کاهش محدود برخی از تحریم‌ها را در ‌ازای گام‌هایی از سوی (رژیم) ایران ارائه کرد؛ (گام‌هایی که) رژیم ایران باید بردارد تا برنامة خود را متوقف کند و بخش‌های کلیدی آن‌را به‌عقب براند».
سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز، اعلام کرد: «با تحریم‌های امروز، آمریکا فشار را بر (رژیم) ایران حفظ می‌کند و هم‌زمان به حصول توافق درازمدت متعهد است. تحریم‌های جدید آمریکا کسانی را که برنامة هسته یی این رژیم  را پشتیبانی می‌کنند یا از تروریسم حمایت می‌کنند یا به گریز از تحریم‌ها کمک می‌ کنند، هدف قرار می‌دهد».
توئیتر سامانتا پاور-7شهریور93
خبرگزاری رویتر به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی گزارش داد، اعمال تحریم‌ها باید این پیام را به (رژیم) ایران بفرستد که برای دستیابی به کاهش تحریم‌ها، به‌جای تلاش برای گریختن از آنها، باید پای میز مذاکره برود.
این مقام‌ها گفتند، از زمانی که طرف‌ها بر سر اجرای گفتگوهای جامع در زمینة هسته‌یی توافق کردند، بیش از 60 شخص و شرکت هدف تحریم قرار گرفته‌اند.
هم‌زمان با وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجة آمریکا نیز اعمال تحریم‌هایی را علیه 6 شرکت که «به فعالیت‌های غیر قانونی هسته‌یی (رژیم) ایران کمک می‌کنند» اعلام کرد.
یکی از این شرکت‌ها سازمان افشا شده سپند یعنی «سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی» رژیم است است که اولین بار در ژوئیة 2011 توسط مقاومت ایران افشا شد.
نیویورک‌تایمز دربارة تحریم سازمان سپند، گزارش داد: «با ظهور این علائم که (بخش) نظامی (رژیم) ایران در مقابل تلاش‌ها برای بازرسی عمیق‌تر برنامة هسته‌یی مقاومت می‌کند، دولت اوباما تحریم‌هایی را علیه چند سازمان (رژیم) ایران، اعمال کرد. از جمله علیه یک سازمان تحت هدایت یک کارشناس رژیم به نام فخری زاده که به‌طور گسترده گمان می‌رود تحقیقات بر روی تولید تسلیحات هسته‌یی را هدایت می‌کند... قابل توجه‌ترین مجازات جدید علیه سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی است که سه و نیم سال پیش توسط محسن فخری‌زاده تأسیس شد... فخری‌زاده در سال 2011 دانشگاه موسوم به مالک اشتر را ترک کرد تا یک سازمان جدید تأسیس کند و این یکی از چندین اقدامی بود که (رژیم ایران) برای شکل‌دادن مجدد به ساختار برنامة هسته‌یی‌اش انجام داد. آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و اروپا بر این باورند که اینها، بخشی از تلاش‌ها برای پنهان‌کردن ابعاد و دامنة فعالیت‌های اتمی (رژیم) ایران است».
نیویورک‌تایمز در ادامه، می‌افزاید: «اعلام این تحریمها تنها چند روز بعد از آن صورت گرفت که (رژیم) ایران گفت، به بازرسان اجازة (ورود به) پارچین را نخواهد داد... بنا به تصاویر ماهواره‌یی... (این تأسیسات) طی سال‌های اخیر به‌نحو گسترده‌یی پاکسازی شده است... تحریم‌های وزارت خارجه هم‌چنین راکتور اتمی اراک را هدف قرار می‌دهد. (وزارت خارجه)، ﭘﮋوﻫﺸﮕاه ﻋﻠﻮم و ﻓﻨﻮن ﻫﺴﺘﻪ‌یی (رژیم) ایران را نیز تحت تحریم قرار داد و گفت، این مؤسسه به ساخت راکتوری کمک می‌کند که با طراحی کنونی‌اش به (رژیم) ایران توان تولید پلوتونیم... قابل استفاده در تسلیحات هسته‌یی خواهد داد».
نیویورک تایمز-7شهریور93

رژیم  آخوندی در تلویزیون حکومتی غیظ و نگرانی خود را از تحریم جدید آمریکا بارز کرد و گفت: آمریکا روز جمعه تحریمهایی را علیه بیش از 25 فرد و شرکت اعلام و انها را به نقض تحریم های ایران متهم کرد.… این اقدام امریکا در شرایطی است که واشنگتن نیز یکی از 6 قدرت جهانی است که برای دستیابی به توافقنامه ای جامع تا تاریخ 24 نوامبر در باره برنامه هسته ای این کشور گفتگو می کند. همچنین وزارت خزانه داری امریکا مدعی شد این افراد و شرکتها را به سبب مجموعه ای از نقض قوانین از جمله کمک به برنامه هسته ای و موشکی ایران و دور زدن تحریمهای قبلی و حمایت از تروریسم هدف تحریم قرار می دهد.
تلویزیون رژیم-7شهریور93