ادامه نبردهای انقلابیون عراق علیه نظامیان مالکی

به گزارش تلویزیون التغییر شورای نظامی انقلابیون عراق اعلام کرد: 50 تن از شبه نظامیان مالکی که درنزدیکی یک ایستگاه پمپ‌بنزین در شمال تکریت متمرکز شده بودند؛ در حمله انقلابیون کشته و زخمی شدند. شورای نظامی کمربندی بغداد نیز اعلام کرد، ضدهواییهای انقلابیون در منطقه الیوسفیه درجنوب بغداد یک هلیکوپتر را سرنگون کردند.

به گزارش تلویزیون الرافدین، انقلابیون در رمادی بر جاده البغدادی و حدیثه تسلط یافتند. این جاده از مهم‌ترین جاده های امداد رسانی به شبه نظامیان مالکی در این شهر است.

تلویزیون العربیه الحدث گزارش داد ظهر روز جمعه بر اثر پرتاب بشکه های انفجاری بر روی شهر فلوجه حداقل 10تن کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

سازمانهای عراقی مدافع حقوق بشر، نسبت به اعدام زندانیان توسط مالکی هشدار دادند. تلویزیون الرافدین گفت: سازمانهای عراقی مدافع حقوق بشر گفتند مالکی که دوره‌اش به پایان رسیده در حال زمینه سازی برای اعدامهای جمعی صدها تن از دستگیرشدگان در زندان های مخفی است.
سازمانهای عراقی گفتند که در 5 زندان مخفی در کاظمیه، بغداد جدید، کراده، جادریه و فرودگاه حدود 600 زندانی وجود دارند.

حیدرالعبادی نخست وزیر موظف به تشکیل دولت جدید عراق از فراکسیونهای پارلمان عراق خواست اسامی کاندیداهای خود را برای وزارتخانه ها هر چه سریعتر مشخص کنند، بر اساس قانون اساسی تا 9 سپتامبر العبادی باید کابینه خود را به پارلمان معرفی کند.

به گزارش تلویزیون التغییر ایادعلاوی رهبر فراکسیون الوطنیه گفت دولت جدید فرصتی است که در مقابل همه عراقیان قرار گرفته است و باید از این فرصت برای پیش‌بردن عراق به وضعیتی بهتر بهره‌برداری شود. وی ابراز خوشبینی کرد که فراکسیونهای سیاسی عراق برای تشکیل دولت جدید در کادر مهلت قانونی به توافق برسند.

آتشوزی بزرگی در ساختمان وزارت کشور ن عراق در بغداد روی داد. تلویزیون الرافدین به نقل از یک منبع در وزارت کشور گفت طبقه دوم که محل دفتر بازرس کل است و طبقه سوم که محل پرسنلی وبایگانی است دچار آتش سوزی بزرگی شد که جزئیات و دلایل آن تا این لحظه روشن نیست. الرافدین افزود: همهٴ آتش سوزیها در مؤسسه‌های دولتی به اتصال برق نسبت داده می‌شود در حالی که مقامها می‌گویند این آتش سوزیها عمدی و برای پوشاندن پرونده‌های فساد است».