اعدام جمعی دست کم 11زندانی در زندان قزل حصار کرج

با شلیک مستقیم دژخیمان خامنه ای به زندانیان معترض 5زندانی کشته و شمار زیادی از آنان مجروح شدند.

مریم رجوی: سکوت و بی عملی جامعه جهانی در مقابل این جنایتها شرم بشریت معاصر است
صبح روز دوشنبه 27 مرداد، دژخیمان خامنه ای، ولی فقیه رژیم آخوندی؛ دست کم 11 زندانی را در زندان قزل حصار به طور جمعی حلق آویز کردند. برخی گزارشها از اعدام شمار بیشتری از زندانیان خبر می دهد. اسامی چهار تن از اعدام شدگان عبارتند از: حامد ربیعی، میلاد ربیعی ،ابراهیم و منصور.
بعد از ظهر روز یکشنبه تعداد زیادی از زندانیان بند 2 قزل حصار به دنبال انتقال همبندانشان برای اجرای حکم اعدام، دست به اعتراض زده و با زندانبانان درگیر شدند. مزدوران گارد ویژه زندان به سرعت به روی زندانیان آتش گشوده و با شلیک مستقیم شمار زیادی از آنان را کشته و مجروح کردند. اولین گزارشها حاکی از کشته شدن دست کم پنج زندانی است. بندهای 2 و 3 زندان قزل حصار که محل نگهداری زندانیان محکوم به اعدام است، هم اکنون در محاصره نیروهای گارد ویژه زندان است.
همزمان نیروهای سرکوبگر، خانواده های زندانیان را که در مقابل زندان تجمع کرده بودند، و به کشتار فرزندانشان اعتراض داشتند، مورد حمله قرار دادند و با استفاده از خودروهای آب پاش و شلیک تیر هوایی سعی در پراکنده ساختن آنان داشتند.

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، اعدام جمعی و خودسرانه زندانیان و آتش گشودن به روی زندانیان بیدفاع را از یک سو نشانگر اوج سبعیت فاشیسم دینی حاکم بر ایران و از سوی دیگر نشاندهنده شکنندگی و آسیب پذیری آن توصیف کرد. وی گفت: آخوندهای جنایتکار با شکنجه و اعدام و با ایجاد جو رعب و وحشت تلاش می کنند، از بالاگرفتن خیزشهای مردمی جلوگیری کنند.
خانم رجوی با تأکید بر اینکه سکوت جامعه بین المللی در مقابل این جنایتها وجدان بشریت معاصر را جریحه دار کرده است، شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا و عموم ارگانها و مراجع حقوق بشری را به محکومیت قاطع این جنایات فراخواند.
وی تأکید کرد: ادامه و گسترش روابط اقتصادی با رژیم آخوندی باید به توقف اعدامها و بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران مشروط شود. رجوی افزود: چشم پوشیدن بر نقض حقوق بشر به بهانه مذاکرات اتمی نتیجه یی جز تشویق حکام ایران به جنایات بیشتر و ادامه نقض قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد در باره پروژه های اتمی نداشته و نخواهد داشت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
27مرداد 1393 (18 اوت 2014)