عراق: نزدیک شدن ساعت صفر - فرار بیش از 500تن از افسران مالکی

تلویزیون التغییر گزارش داد مالکی تعدادی از یکانهای نظامی و زرهیها را از پایگاه بکر و بصره فراخوانده و آنها را در بغداد مستقر کرده است. این اقدام در راستای آماده سازی برای جنگ تعیین‌تکلیف با انقلابیون است که بیش از نیمی از کشور را تحت کنترل دارند.

هم‌چنین نظامیان مالکی اطراف سفارت رژیم ایران در بغداد و پیرامون ساختمان رادیوتلویزیون در منطقه صالحیه مستقر شده اند. این تلویزیون گفت: این نشانه ای بر نزدیک بودن ساعت صفر بر اساس گفته یک منبع نظامی انقلابیون عراق است.
تلویزیون التغییر در خبر دیگری به نقل از انقلابیون عشایر اعلام کرد: افسران عالیرتبه مالکی به کردستان فرار کرده‌اند. و بیش از 500 تن از افسران مالکی با لباس شخصی و با رها کردن سلاحها و خودروهایشان فرار کرده‌اند.

انقلابیون منطقه مَکیْشیفه، العباسیه، الزُلایه و جاده اصلی سامراء و همچنین منطقه الجزیره درسامرا را تحت کنترل گرفتند.

التغییر افزود: دهها تن از شبه نظامیان مالکی توسط انقلابیون دردرگیریهای قصر العاشق و سایلو در سامراء به قتل رسدند.

انقلابیون 2 هلیکوپتر نظامیان مالکی را در نزدیکی پل 28 و دیگری را در منطقه مصالحه سرنگون کردند. یک هلیکوپتر دیگر نیز در بالای مقر فرماندهی عملیات الانبار توسط انقلابیون سرنگون شد.


الرافدین همچنین گزارش داد انقلابیون عشایر یک مرکز نظامیان مالکی درنزدیکی صقلاویه را مورد حمله قرار داده و 3 تانک ونفربر و هامر را به غنیمت گرفته و مقر استقرار نظامیان مالکی را منهدم کردند.

براثربمباران هلی کوپترهای ارتش مالکی بر روی منطقه جُرْف اَلصَّخَر (در بابل) 17تن کشته شدند که دربین آنها 4زن و یک کودک بودند. 12تن دیگر نیز مجروح شدند که اکثرشان زنان وکودکان بودند. هم‌چنین براثر اصابت گلوله‌های خمپاره در شمال غربی بغداد 14تن کشته و مجروح شدند.
شرکت هواپیمایی فرانسه، هلند و امارات به‌صورت رسمی اعلام کردند که به‌دلیل امنیتی پرواز درآسمان عراق را به‌حالت تعلیق در آورده‌اند. سرلشکرخلبان عبدالعزیز الشمری عضو شورای نظامی کل عراق در مصاحبه با تلویزیون التغییر درباره علت این تصمیم گفت: این تصمیم گیری دال بر این است که انقلابیون به سمت بغداد در حال پیشروی هستند و نبردهایی که در حال حاضردر جنوب بغداد و منطقه یوسفیه ورضوانیه درجریان است به فرودگاه بغداد نزدیک است.