جلسه استماع کمیته خارجی مجلس سنای آمریکا - نگرانی نمایندگان از روند مذاکرات هسته ای با رژیم ایران

روز سه شنبه در جلسه استماع کمیته خارجی مجلس سنای امریکا با حضور وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا نمایندگان نگرانی خود را از روند مذاکرات کشورهای 1+5 با رژیم آخوندی ابراز کردند.

در این جلسه استماع وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا گفت هدف از مذاکرات هسته‌ای با رژیم ایران، به نتیجه رسیدن این گفت‌وگوها تا مهلت تعیین شده در سوم آذر، ۲۴ نوامبر است.
وندی شرمن در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: رژیم ایران هنوز هم برای سرمایه‌داران بین‌المللی بازاری با درهای بسته خواهند ماند و آمریکا در صورت نیاز هیچ ابایی از افزایش فشار بر رژیم ایران نخواهد داشت. این فشارها می‌تواند علاوه بر نقض توافقات اتمی، زمینه‌هایی نظیر وضعیت بد حقوق بشر، حمایت از تروریسم یا زندانی کردن فعالان سیاسی را شامل شود.
شرمن گفت: «تاکید می کنم ایالات متحده به رژیم ایران اجازه نخواهد داد که صاحب سلاح هسته‌ای شود. این سیاست قبل از این مذاکرات وجود داشته و هنوز هم پابرجاست و این مساله جزو تعهدات جدی ماست.»
وی افزود: بر اساس دیدگاه آمریکا، نرسیدن به یک توافق بهتر از رسیدن به یک توافق بد است... هنوز زمان است تا شکاف بین آن‌چه رژیم ایران می گوید و آن‌چه آماده انجام آن است پر شود... از ابتدا، این رهبران رژیم ایران بوده‌اند که باید تصمیمات مشخص بگیرند... همهٴ گزینه‌ها و هم‌چنین عزم ما، برای یافتن راه حل برای یکی از مهمترین مسائل امنیت ملی‌مان، منطقه و جهان، پابرجاست».