پیشرویهای نیروهای انقلابی در شمال بغداد

تلویزیون التغییر به نقل از شاهدان از رسیدن نیروهای تقویتی برای انقلابیون خبر دادند که از استان صلاح‌الدین از طریق رودخانه عظیم به دیالی رسیده‌اند.

بنا به این گزارش آنها با خودروهای زرهی و خودروهای چهارمحور پشتیبانی می‌شوند که اکثر آنها پیش از این از ارتش مالکی به غنیمت گرفته شده است.
التغییر افزود: انقلابیون حمله گسترده ای ازسمت بانک و بُلُّورْ و سوقُ الشَّعْبیه به شهرستان المقدادیه در شمال بعقوبه کردند که هدف آن آزاد کردن این شهرستان از شبه نظامیان مختار و عصائب بودکه المقدادیه را به پایگاهی برای جنگشان با انقلابیون در دیالی تبدیل کرده‌اند.
بنا به این گزارش منابع پزشکی در استان دیالی اعلام کردند 40تن از وابستگان به شبه نظامیان مختار که در جنگهای شمال بعقوبه علیه انقلابیون شرکت داشتندکشته و زخمی شده‌اند.

تلویزیون التغییر گزارش داد: انقلابیون، منطقه یوسفیه قدیم را به‌طور کامل تحت کنترل گرفتند. بنا به این گزارش انقلابیون همچنین برج‌ها و پادگان نظامیان مالکی در منطقه 37در منطقه یوسفیه جدید را بعد از یک درگیری سخت به کنترل خود درآوردند».
به گزارش تلویزیون التغییر، نیروهای مالکی در حمله به العظیم متحمل شکست سختی شدند. دهها خودرو آنان به آتش کشیده شدند. به گفته منابع بیمارستانی در بعقوبه، سردخانه‌ها پر از اجساد کشته‌های این عملیات شده به‌طوری که برخی اجساد در باغچه پزشکی قانونی گذاشته شده است.

تلویزیون الرافدین گفت: خلبانان رژیم جنایتکار اسد بار دیگر مناطق شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کردند. هواپیماهای جنگی سوریه ناحیه رمان در شهرستان قائم را هدف قرار دادند که منجر به تخریب تعدادی از خانه‌ها شد.  

تلویزیون التغییر گزارش داد هواپیماهای مالکی مناطق گرمه، موصل، البوعجیل ،حویجه و جرف الصخر را در روز اول عید بمباران کردند. بنا به این گزارش در صلاح‌الدین نیز هلی کوپترهای مالکی به‌صورت کور خانه‌های مردم در بیجی را بمباران می‌کند. همچنین: هواپیماهای مالکی مسجد جامع فاروق وشاکر الضاحی درفلوجه را هنگام نماز عید فطر بمباران کردند که دهها نفر زخمی شدند.

به گزارش تلویزیون الرافدین  علامه شیخ عبدالملک السعدی طی بیانیه یی کوچ دادن خانواده‌های سنی در بصره توسط شبه نظامیان مالکی را محکوم کرد. وی تأکید کرد اکنون برای جهان اسلام و عرب و غرب و شرق روشن شده است که آن‌چه مالکی و شبه نظامیان طائفی او انجام می‌دهند چیزی جز نابود کردن سنی‌ها در سراسر عراق و تکه‌پاره کردن عراق نیست که نمونه آن کشتارها و کوچ دادن سنی‌ها از خانه‌هایشان در بصره و غارت اموال آنها و گلوله‌باران مساجدشان و کشتن پیشنمازها و مؤذنین به بهانه‌های دروغین و بی‌اساس، است.
علامه شیخ عبدالملک السعدی افزود: هدف دولت مالکی که به دستور رژیم ایران صورت می گیرد، تخلیه عراق از این جزء از مردم عراق یعنی سنی هاست تا بتواند بر ثروتهای این کشور استیلا پیدا کند و امپراطوری رژیم ایران توسعه‌طلبانه خود را دوباره برپا کند.

تلویزیون التغییر به نقل از یک منبع نزدیک به سیستانی گفت آقای سیستانی از طریق یک میانجی نامه یی برای مالکی فرستاده و او را تهدید کرده است که اگر بر موضعش برای دست یابی به دور سوم نخست وزیری اصرار کند با او مخالفت خواهد کرد. لذا مالکی به شیوه های مختلف تلاش می کند  قانونی پیدا کند تا این‌که فراکسیونش در مجلس به‌عنوان فراکسیون بزرگتر شناخته شود و دور سوم نخست وزیریش تضمین پیدا کند.
بنا به این گزارش بعد از هشدار سیستانی، مالکی مدحت محمود رئیس دادگاه فدرال ومعاونینش را فراخوانده است و از آنها خواسته که راه کاری فوری برای تضمین دور سوم نخست وزیریش پیدا کنند».

واشینگتن پست نوشت:به نظر می‌رسد روزهای نوری مالکی پس از آن‌که حزب خودش به یافتن کاندیدای  دیگری برای این مقام رضایت داده، به شمارش  افتاده است. … آن‌چه که برای مالکی مشکل سازتر بوده، اشاره‌های آیت‌الله علی سیستانی است مبنی بر این است که زمان کناره‌گیری فرارسیده است.

شیخ خمیس خنجر سیاستمدار عراقی  به تلویزیون العربیه الحدث گفت: مشکل در نداشتن رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان نبود  بلکه مشکل در مالکی بود مشکل در دیکتاتوری بود… مشکل در اشغال عراق توسط رژیم ایران بود… سیاستمداران عراق به‌عنوان عروسکهای خیمه‌شب بازی هستند  که رژیم ایران آنها را به حرکت در می آورد، … همه دنیا شاهدند که چگونه خلبانهای رژیم ایران در آسمان عراق پرواز می‌کنند آنها عراقیان را می‌کشند وکسی صدایش در نمی‌آید
دولت فرانسه برای دادن پناهندگی به مسیحیان عراق اعلام آمادگی کرد.
به گزارش رسانه‌های فرانسه، دو وزارتخانه خارجه و کشور فرانسه، با انتشار بیانیه مشترکی اظهار آمادگی کردند که به یاری پناهجویانی بشتابند که پس از تهدیدهای گروه داعش مجبور به ترک خانه‌های خود شده و به کردستان عراق پناه برده‌اند