سخنرانی مریم رجوی در گردهمایی به مناسبت ماه رمضان - پاریس

مریم رجوی: ولایت فقیه سرچشمه و هدایت‌کنندة افراطی گری تحت نام اسلام است

حضار گرامی، به همة شما سلام می‌کنم. و به مناسبت ماه مبارکی که آخرین روزهایش را می‌گذرانیم، از این جا به همة خواهران و برادرانی که در سراسر جهان به روزه‌داری و عبادت این ماه مشغول بوده‌اند، درود می‌فرستم.
در آغاز این ماه، رمضان امسال را ماه همبستگی با ملتهای عراق، سوریه و ایران اعلام کردم که برای آزادی از چنگال خشن‌ترین دیکتاتوریهای جهان امروز به پاخاسته‌اند. هم‌چنین ماه همبستگی با ملتهای فلسطین و لبنان که قربانیان خنجرها و خیانتهای رژیم ولایت فقیه در ایران هستند. از همة شخصیتها، پارلمانتر‌ها، رهبران مسلمان و خواهران و برادرانی که در این ماه، به این فراخوان پیوستند، سپاسگزاری می‌کنم.

دوستان عزیز!
امروز به واسطة فجایع ناشی از حکومت ولایت فقیه در ایران و افراطی‌گری تحت نام اسلام که این رژیم مبدع آن است، جهان اسلام با بحران بزرگی دست به گریبان است. از جمله در عراق، سوریه، فلسطین و لبنان و سایر کشورهای منطقه.
به این مناسبت، اجازه می‌خواهم در کنفرانس حاضر از جانب مردم و مقاومت ایران بر چند نکته تأکید ‌کنم:
1ـ ما بمباران مردم بیدفاع فلسطین، به‌ویژه زنان و کودکان توسط اسرائیل را محکوم کرده‌ایم. ما خواستار اقدام فوری جهانی برای توقف کشتار و حملات علیه غیرنظامیان می‌باشیم و از تلاشهای پرزیدنت محمود عباس برای رسیدن به آتش‌بس فوری حمایت می‌کنیم. این حملات که توجه جهانی را از بحران عراق و سوریه منحرف می‌کند، بیش از همه به رژیم ایران سود می‌رساند و پروژة پایان‌دادن به تقسیم فلسطین و مشخصاً تشکیل دولت وحدت ملی را که رژیم ایران از آن عمیقاً ناراضی است، با اخلال مواجه می‌کند.

2- ارسال سلاح و تجهیزات و هواپیمای جنگی به عراق و سوریه برای حفظ دیکتاتوری مالکی و اسد، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است. جامعة جهانی باید به سکوت خود در این زمینه خاتمه دهد و آخوندها را وادار به توقف ارسال سلاح‌ کند.

3 ـ دولت آمریکا نباید در عراق در ورطة همسویی و همکاری با رژیم ایران و کمک‌رسانی به حکومت مطلوب این رژیم فرو برود. این یک اشتباه بزرگ دیگر در عراق است و نتیجه‌یی جز فرو بردن عراق در جنگ داخلی ندارد. چنان که بخشهای مختلف جامعة عراق اعلام کرده‌اند، تنها راه خروج از بحران در عراق،  برکناری مالکی، خلع ید از رژیم ایران و استقرار یک دولت فراگیر ملی است.

4 ـ  دروغ‌پردازیهای رژیم ایران در مورد حمایت مجاهدین از داعش و ارتباط با آن، کذب محض و ادامة یک دهه دروغگویی در مورد ارتباط مجاهدین با القاعده است. هدف از این اکاذیب، مانند گذشته، چیزی جز زمینه‌سازی برای کشتار مجاهدین و تکرار فجایع انسانی نیست.
تا آن جا هم که به خود عراقیها بر می‌گردد، سخنگوی شورای نظامی انقلابیون عراق بارها گفته است: «این انقلاب، انقلاب داعش نیست بلکه انقلاب عشایری است که علیه ظلم قیام کرده‌اند... این انقلاب، بهار جدید عراق برای پایان دادن به ظلم است و هیچ رابطه‌یی با تروریسم ندارد».

5- ما ضمن ابراز انزجار از ستم و سرکوب و تعدی علیه مسیحیان و انفجار جنایتکارانه مسجد نبی الله یونس درموصل، از مواضع هیأت علمای مسلمین و عشایر عراق، در محکومیت کوچاندن اجباری مسیحیان تقدیر می‌کنیم. این یک موضع مسئولانة اسلامی و انسانی در برابر ارتجاع و افراطی‌گری تحت نام اسلام است. هیأت علما به‌درستی سرکوب مسیحیان توسط داعش را «جنایت علیه بیگناهان و خروج از مسیری که پیغمبر اسلام در رفتار با مسیحیان و سایر اهل کتاب توصیه کرده» دانسته و خواستار بازگشت مسیحیان به خانه‌هایشان شده است.
ما رو در روی انحصار طلبی و استبداد ولایت فقیه، همچون 4 دهة گذشته، بر احترام به حقوق خواهران و برادران مسیحی خود و پیروان همة ادیان و آیینها پا می‌فشاریم.  

6 ـ ما اعلام کرده‌ایم که مماشات گروه 5+1 با رژیم ولایت فقیه و فرو رفتن در دام ماراتن بی‌انتهای مذاکرات اتمی و تمدید آن، نتیجه‌یی جز فرصت‌دادن به این رژیم برای فریبکاری بیشتر ندارد. برخلاف هیاهوی تبلیغاتی، تا امروز رژیم ولایت فقیه پای امضای سند جامعی که جلوی بمب‌سازی را بگیرد نیامده و به وقت‌کشی و زمان خریدن ادامه می‌دهد. جامعة بین‌المللی باید اجرای بی‌کم و کاست قطعنامه‌های شورای امنیت و مشخصاً توقف کامل غنی‌سازی را در دستور بگذارد. مذاکرة اتمی باید با حسابرسی از فاشیسم دینی در مورد نقض وحشیانة حقوق بشر در ایران و نسل‌کشی در سوریه و عراق همراه شود. پنهان‌کاری اتمی، لگدمال کردن حقوق بشر و صدور ارتجاع و تروریسم سه وجه تجزیه‌ناپذیر از تمامیت ولایت فقیه است.
رژیمی که، به‌واقع ‌دنبال سوءاستفاده از انرژی اتمی و تهدید و شانتاژ و باج‌خواهی با بمب اتمی در خارج از مرزهای ایران نباشد، قبل از آن باید در داخل ایران از نقض وحشیانة حقوق انسانی و سیاسی مردم دست بردارد. کما این که باید صدور تروریسم و کشورگشایی از طریق نسل‌کشی را کنار بگذارد.
 
7ـ ما کشورهای عرب و مسلمان منطقه را فرا می‌خوانیم که در اعتراض به صدور تروریسم و بنیادگرایی و نسل‌کشی در سوریه و عراق و به‌راه انداختن جنگها و درگیریهای فرقه‌یی در تمام دنیای عرب از بحرین و یمن تا لبنان، مناسبات سیاسی خود با رژیم ولایت فقیه را قطع کنند.
لازمه صلح و دموکراسی در منطقه، خلع ید از رژیم ایران، به مثابه کانون افراطی‌گری و تروریسم است و زمان آن است که مقاومت مردم ایران که برای به زیر کشیدن ولایت فقیه به‌پاخاسته، به رسمیت شناخته شود.


حضار محترم!
رژیم حاکم بر ایران تلاش می‌کند با دامن‌زدن به فرقه‌گرایی مذهبی و به راه انداختن دعوای شیعه ـ سنی تحولات عظیم کنونی در عراق را به انحراف بکشاند.
قلب ماجرا در عراق، قیام یک ملت ستمزده از سرکوب و کشتار و اشغالگری است که برای آزادی خود از سلطة رژیم ایران و دولت دست نشانده‌اش در بغداد، به پا خاسته است. این قیامی است که از سال 2011 به صورت مسالمت‌آمیز شروع شد، اما  پاسخی جز دستگیری، شکنجه و اعدامهای بی‌شمار نداشته است.
جنگ فاجعه‌بار آمریکا در سال 2003 که رژیم ایران در شکل‌گیری آن نقش مؤثری داشت، عراق را درسینی طلایی به رژیم ایران تقدیم کرد. از آن پس، سرکوب وحشیانة اهل تسنن و فساد عمیق دولت عراق، و به خصوص سلطة آخوندها در  این کشور، باعث شکل‌گیری یک قیام عظیم مردمی شد.
وقتی که دیکتاتوری و تبعیض بیداد می‌کند و قدرتهای جهانی هم در طرف دیکتاتور هستند، زمینه برای شکل‌گیری و رشد گروههای افراطی فراهم می‌شود. اگر سلطة سرکوبگرانه آخوندها در عراق نبود، ملت عراق قادر بود در یک مسیر دموکراتیک، آزادی، صلح، وحدت ملی و امنیت واقعی را برقرار کند و کشور را بازسازی کند و اصولاً فضایی برای پیدایش جریانهای افراطی در عراق به‌وجود نمی‌آمد.
همه می‌دانند که جمعیت میلیونی شیعه و سنی عراق تا قبل از مداخلات رژیم خمینی، در منتهای حسن تفاهم درکنار هم زندگی می‌کردند و حتی ازدواجها و روابط خانوادگی، عمیقاً آنها را باهم پیوند می‌داد. یکی از سمبلهای این دوستی و تفاهم، حفاظت مراقد امامان شیعه در سامرا در طی سالیان توسط مسلمانان اهل سنت است. تا آن جا هم که به اعتقادات اسلامی بر می‌گردد، اسلام و قرآن، صلح و همزیستی و برادری با پیروان همه ادیان را به ارمغان آورده است.
پس مشکل کجاست؟ مشکل در همین حکام جنایتکار است که به‌خاطر حفظ خود بر اریکة قدرت، فرقه‌گرایی و دشمنی را تولید کرده‌اند. در 14 قرن اخیر، چند بار مراقد امامان شیعه، توسط جباران حاکم ویران شده است. اما تنها حاکم جباری که هم حرم امام هشتم در مشهد را منفجر کرده و هم مرقد دو امام شیعه در سامرا را ویران کرده، همین خامنه‌ای است. راستی که اسلام در تمام تاریخ حیاتش، دشمنی بزرگتر، مخرب‌تر و خبیث‌تر از ولایت فقیه نداشته است.


خواهران و برادران گرامی!
خلع ید از رژیم ولایت فقیه در تمام کشورهای منطقه، یک راه حل عملی و در دسترس است زیرا در مقابل این رژیم، آلترناتیو دموکراتیک مردم ایران وجود دارد که تضمین‌کنندة آینده‌یی بر اساس صلح و بردباری و دموکراسی است. آخوندها هر مخالفتی علیه نظام استبدادی خود را با برچسب آمریکایی و غربی خنثی می‌کنند، اما در برابر این مقاومت، درمانده‌اند. زیرا این مقاومت به اعتبار نیروی محوری خود، مجاهدین خلق ایران، آنتی‌تز فکری و فرهنگی این رژیم است و بنیادگرایی اسلامی را در ایران و کل منطقه افشا کرده است.
از سه دهة پیش، رودر‌روی اسلام‌پناهی فریبکارانه خمینی، مسعود رجوی، پرچم اسلام دموکراتیک را برافراشت و نشان داد که آموزه‌های قرآن و اسلام در همة عرصه‌ها با ولایت فقیه مغایر است.
او نشان داد که هرچه از جنس استبداد و تحمیل است، با روح قرآن بیگانه است. چرا که اسلام دین آزادی است.
با همین درک از اسلام، مقاومت ایران به ویژه مجاهدین، ایده خلافت و امپراطوری اسلامی را که خمینی علمدار آن بوده است، یک رویکرد قرون وسطایی، توسعه‌طلبانه و جنگ‌افروزانه  دانسته و در سه دهة اخیر پیوسته نخستین افشاگر آن بوده است. با همین درک، ما از جدایی دین و دولت و از اصل آزادی مذهب دفاع می‌کنیم.
آخوندها با تفسیرهای تحریف‌آمیز از آیات قرآن، با احادیث جعلی، با حربة فتوا و با زور و ارعاب، یک دین دولتی برقرار کرده‌اند. اما اسلام دین آزادی است.
وَیَضَعُ عَنْهُمْ اصْرَهُمْ وَالْاَغْلالَ الَّتی کَانَتْ عَلَیْهمْ. (سوره اعراف- آیه 157)
اسلام آمده است که زنجیر‌ها را از دست و پای مردم باز کند. آمده است که قفلها را از زبانها باز کند. و اندیشه‌ها را آزاد سازد.
اَلَّذینَ یَسْتَمعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبعُونَ اَحْسَنَه  (سوره زمر- آیه 17)
بله، اسلام آمده است که آدمی را در حریت و کرامت به اوج برساند. پس این دین حنیف کجا و افراطی‌گری و آیین خشونت و ترور تحت نام اسلام کجا؟ اسلام کجا و قتل  خودسرانه و آزار مردم به بهانة اجرای احکام شریعت کجا؟
اسلام کجا و سرکوب زنان و تحمیل پوشش اجباری به آنها کجا؟ اسلام کجا و تخریب مساجد و غارت اموال عمومی کجا؟ مگر سوره‌های قرآن با نام رحمان و رحیم آغاز نمی‌شود؟
پس چرا آیین توحش خود را اسلام نامیده‌اید؟
وای بر دینفروشان حاکم و وای بر همه آنها که دست و پا بریدن و چشم از حدقه درآوردن و سنگسار را از خمینی آموخته‌اند. زیرا به همان جاهلیتی بازگشته‌اند که محمد(ص) برای امحاء آن برانگیخته شد.
وای بر آخوندهای حاکم بر ایران که دست جوانان محروم و گرسنه را به خاطر سرقت قوت لایموت‌ قطع می‌کنند اما همدستان خود را در چپاول عظیم ثروت ایران آزاد گذاشته‌اند.
وای به شما که دین پاک خدا را وسیلة قدرت پرستی کرده‌اید. وای بر کسانی که در مقابل بدترین فجایع این رژیم، رضایتمندانه سکوت می‌کنند و وای برآنها که وقتی ملتهای ما را با قتل عام و بمباران و شلاق و اختناق قلع و قمع می‌کنند کلامی بر زبان نمی‌آورند. راستی که روح اسلام از این شرعیات قدرت‌پرستانه بیزار است.
اسلام هم‌چنین آمده است که  مدارا و صلح و همزیستی را میان نژادها، اقوام و مذاهب و ادیان گوناگون برقرار کند.
قُلْ یا أَهْلَ الْکتاب تَعالَوْا الی کَلمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ. (سوره آل عمران ـ آیة 64)
و آنچه اصل شمرده می‌شود، عمل صالح است، خواه از پیروان‌ این دین باشد یا آن دین.
انَّ الّذینَ آمَنُواْ وَ الّذینَ هادُواْ وَ النَّصاری وَ الصّابئینَ مَنْ آمَنَ باللّه وَ الْیوْم الْآخر و عَملَ صالحاً فَلَهُمْ اَجْرُهُمْ عند رَبّهمْ. (سورة بقره- آیة 62)
پس این فرقه‌گرایی مذهبی و این جنگ شیعه و سنی که خمینی‌گرایی محض است، چه ربطی به حقیقت اسلام دارد؟
در عراق اهل سنت را از حقوق سیاسی و اجتماعیشان محروم کرده‌اند و در داخل ایران عدة زیادی از هموطنان اهل سنت ما را زندانی یا اعدام کرده‌اند. هم‌اکنون دهها نفر از آنها در زندانهای خامنه‌ای تحت حکم اعدام قرار دارند.
اما رودر روی این رژیم، ما  این کلام درخشان علی (ع) را پیشاروی خود داریم که به مالک اشتر گفت: مردم دو دسته‌اند یا با تو برادر دینی‌اند یا در آفرینش مانند تو هستند.
ما رودر روی این رژیم، اهل سنت را خواهران و برادران گرامی خود می‌دانیم. آنها چه در ایران، چه در عراق، باید از حقوق سیاسی و اجتماعی متساوی از جمله حق مشارکت برابر در حاکمیت برخوردار باشند. و صلح و آزادی و دموکراسی در سراسر این منطقه در گرو رعایت حقوق آنها و پیروان سایر مذاهب و ادیان است.
به نام یک زن مسلمان و هم‌صدا با همة آنها که از پیام حقیقی اسلام یعنی رحمت و آزادی دفاع می‌کنند، اعلام می‌کنم که از نظر ما هر چیزی که بر اجبار و اکراه و تحمیل بنا شده باشد، اسلام نیست. پیام اخص اسلام آزادی است.
بله پیام اسلام آزادی است نه بردگی دینی،
پیام اسلام آزادی است نه بردگی جنسی،
پیام اسلام آزادی است نه فاشیسم و دیکتاتوری.

مقاومت ایران و در محور آن مجاهدین خلق ایران با یک ایستادگی بی‌نظیر، بیشترین بها را  در مقابله با افراطی‌گری، بنیادگرایی، جنگ‌افروزی و خونریزی تحت نام اسلام پرداخته است. این انگیزة اصلی آخوندها در کشتار و قتل‌عام آنها و کارزار عظیم و بی‌وقفة دروغپردازی و شیطانسازی علیه این مقاومت است.
با این همه از جانب مقاومت ایران می‌گویم که ما مفتخریم که در زمانه‌یی که منطقه و کل جهان را، بلای خشونت و تخریب و افراطی‌گری با نقاب مذهب تیره و تار کرده است، در صف مقدم نبرد با آنها هستیم.
بله، یک جریان سازمانیافتة معتقد به اسلام راستین وجود دارد. جنبشی که آمادة فداکاری و قیمت‌دادن برای این نبرد است و توانسته با پایداری خود رایت اسلام روشنا و بردبار را در برابر بنیادگرایی و تاریک‌اندیشی و توحش به اهتزاز درآورد.


راستی اگر این جنبش نبود، و اگر چنین راه حل و الگوی سمت‌دهنده‌یی را مسعود از روز اول به وجود نیاورده بود، منطقة خاورمیانه باید صد برابر بیش  از این قیمت می‌داد. ایستادگی در مقابل هیولای بنیادگرایی و بانکدار جهانی تروریسم که برای سلاح اتمی خیز برداشته، البته بسیار سهمگین است. اما خوشبختانه پیشرفت ملتها و جنبش آنها برای آزادی  به خصوص در ایران، به این ضرورت تاریخی پاسخ داده است. مجاهدان آزادی در  لیبرتی، امروز پیشتازان این نبردند و قیمت سنگین این رویارویی را پرداخته‌اند.
مجاهدین 12 سال است که در بازداشت خانگی بسر می‌برند و تحت یک محاصرة ضدانسانی شامل محاصرة درمانی قرار دارند. در هشت سال اخیر، اشرف و لیبرتی 26 بار مورد حملة قوای دولت مالکی قرار گرفته که نتیجة آن شهادت 136 مجاهد خلق، مجروح شدن 1375 نفر و به گروگان گرفته‌شدن هفت نفر بوده است.
این روزها بیست و ششمین سالگرد فروغ جاویدان، حماسة بزرگ مقاومت برای آزادی ایران است و  دو روز دیگر، پنجمین سالگرد حملة قوای نخست‌وزیری عراق به اشرف در ششم و هفتم مرداد سال 1388 است که به دستور خامنه‌ای صورت گرفت. سلامهای بی‌‌پایان به شهیدان این پایداریها و حماسة بزرگ فروغ جاویدان.
از خرداد ماه که جنگ و بحران امنیتی در عراق صورت حادی به خود گرفته، تهدیدها علیه جان مجاهدان لیبرتی به مراتب بیشتر شده است.
رژیم ایران و دست‌نشاندگان عراقیش تلاش می‌کنند تا با بهره‌برداری از شرایط کنونی عراق برای اقدامات سرکوبگرانه و جنایتکارانه علیه مجاهدان لیبرتی زمینه‌سازی و بهانه‌جویی کنند.
در چنین شرایطی، ملل متحد و ایالات متحده، باید برطبق تعهدات خود و مطابق قوانین بین‌المللی به انتقال فوری همة آنها به اروپا  یا آمریکا مبادرت کنند و تا آن زمان اقدامهای اضطراری و فوری برای حفاظت آنها در کمپ لیبرتی به عمل بیاورند. ناظران ملل متحد و یک واحد کلاه آبی بطور دائمی در لیبرتی مستقر کنند و حکومت عراق را وادار کنند که هفت گروگان اشرفی را آزاد کند.

حضار محترم
در آستانة عید سعید فطر دعا می‌کنیم که صلح، آزادی، بردباری و همبستگی، در فلسطین و عراق و سوریه و در تمام کشورهای منطقه برقرار شود.
خدایا به ملتهای این منطقه کمک کن که یک خاورمیانه بدون ولایت فقیه و عاری از افراطی‌گری و بنیادگرایی و دیکتاتوری به پا کنند.
بارخدایا، به زندانیان سیاسی ما در سیاهچالهای خامنه‌ای در سراسر ایران ایستادگی، استقامت و پایداری و رهایی عطا کن.
خدایا به مجاهدان آزادی عزم صدچندان عطا کن و آنها را موفق و پیروز بدار.
خدایا، روز آزادی ملت ایران را نزدیک کن!
ربَّنَا اغْفرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَ إسْرَافَنَا فی أَمْرنَا وَ ثَبّتْ أَقْدَامَنَا وَ انْصُرْنا عَلَی الْقَوْم الْکَافرینَ  [آل عمران ـ 147]
متشکرم.

04 مرداد,1393