تحولات عراق - هلاکت و اسارت صدها پاسدار اعزامی

سرهنگ مازن السامرایی از فرماندهان نظامی انقلابیون عشایر عراق به تلویزیون التغییر گفت: دانشکده نیروی هوایی تکریت پس از درگیری، از دست شبه نظامیان مالکی و دم و دنبالچه‌های آنها آزاد شد و تعداد زیادی از پاسداران رژیم ایران در این درگیریها کشته واسیر شدند. وی افزود: 100 پاسدار رژیم  ایران به اسارت انقلابیون درآمده اند که در حال بازجویی و فیلمبرداری کامل از آنها هستند.

به گزارش تلویزیون التغییر شورای نظامی الانبار اعلام کرد انقلابیون با نظامیان و شبه نظامیان مالکی که تلاش می‌کردند در منطقه آلبو عُبیْد ازتوابع شهرستان گرمه درشرق فلوجه پیشروی کنند؛ درگیر شدند. در این درگیری 3 دستگاه تانک و 2 دستگاه هامر نظامیان مالکی منهدم شد.  
در بابل 7 تن از شبه نظامیان مالکی به اسارت انقلابیون درآمدند و 5 خودرو آنها منهدم شد.
بنا به این گزارش انقلابیون تأکید کردند مناطق ضلوعیه و بخشی از منطقه الجبور جنوبی را تحت کنترل دارند.
تلویزیون التغییر هم‌چنین خبر: یک ستون شبه نظامیان مالکی که به سمت روستای البوعَساف از توابع شهرستان تاجی می رفت تار و مار شد.
به گزارش تلویزیون الجزیره هواپیماهای مالکی در کرکوک منطقه اعیان در جنوب غربی بخش حویجه را بمباران کردند. بر اثر این بمباران 10تن کشته و 23 تن مجروح شدند که در میان آنها تعدادی زن و کودک دیده می شود. هم‌چنین در اثر این بمباران 4 خانه منهدم شد.
ائتلاف متحدون به رهبری اسامه نجیفی در سایت خود اعلام کرد اتحاد ملی شرایط مالکی برای برکناری را پذیرفت. این منبع نوشت: مالکی بعد ازگفتگوی مفصل با سایر رهبران اتحاد ملی موافقت خود را با تحویل دادن منصب نخست وزیر با دو شرط اعلام کرد، شرط اول این‌که تعهد مکتوب به او بدهند که او و هیچ‌یک از افراد خانواده اش  با اتهاماتی که در حال حاضر به او در رابط با جنایت قتل و پرونده های فساد مالی نسبت می دهند مورد پیگرد قضایی قرار نگیرد و شرط دوم این‌که نخست‌وزیر جایگزین از داخل فراکسیون دولت قانون که او ریاست آن را بر عهده دارد و مشخصاً از حزب‌الدعوه باشد.

رژیم آخوندی خشم خود را از برپایی کنفرانس اپوزیسیون عراق در اردن ابراز داشت و به تهدید علیه اردن متوسل شد.
به گزارش رسانه‌های رسمی رژیم، حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه رژیم در بازگشت از عراق گفت: «برگزاری همایش‌ها و جلسات رسمی تکفیری‌ها در اردن نه تنها برای این کشور مصونیت نمی‌آورد، بلکه آن را در مسیر پرتگاه ناامنی قرار می‌دهد».
در جلسه اپوزیسیون عراق در اردن، شرکت‌کنندگان دخالتهای رژیم در عراق را محکوم کردند.
شایان ذکر است که دولت اردن در پاسخ به اعتراض دولت مالکی به برگزاری جلسه اپوزیسیون در عمان تأکید کرد که جلسه مربوط به مسائل عراق است و دولت اردن دخالتی در این امور نمی‌کند.
31تیر93