تقدیر مریم رجوی از مواضع هیأت علمای مسلمین عراق علیه تعرض به مسیحیان در موصل

•    هیأت علمای مسلمین و عشایر عراقی تعرض به مسیحیان در موصل را جنایت علیه بیگناهان و نقض رفتار پیامبر اسلام دانستند و خواستار بازگرداندن آنها به خانه هایشان شدند.

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، از موضع هیأت علمای مسلمین در عراق در محکومیت تعدی علیه مسیحیان موصل تقدیر کرد و آن را یک موضع مسئولانه توصیف کرد که بنیادگرایی و افراطی گری دینی را به چالش می کشد.
هیأت علمای مسلمین در روز 21 ژوییه طی اطلاعیه یی کوچاندن اجباری مسیحیان از موصل توسط داعش را «جنایت علیه بیگناهان و خروج از مسیری که پیغمبر اسلام در رفتار با مسیحیان و سایر اهل کتاب توصیه کرده» دانست و خواستار بازگرداندن آنها به خانه هایشان شد. این اطلاعیه تأکید می کند: «هر چه از اموال آنها گرفته شده، از نظر اسلامی غصب محسوب می شود و باید به صاحبانش برگردانده شود».
خانم رجوی افزود: «مواضع بخشهای مختلف جامعه عراق علیه اقدامهای منزجرکننده علیه مسیحیان و کوچاندن جبری آنها نشاندهنده بیزاری مردم این کشور به ویژه در مناطق آزاد شده از افراطی گری و تروریسم و بنیاد گرایی است».
شیخ علی حاتم سلیمان از رهبران عشایر عراق نیز اعلام کرد: «برهمگان واجب است در کنار برادران مسیحی که با قتل و کوچاندن و سرقت اموالشان مواجه هستند، بایستند. این مخالف دین خدا و پیغمبر اسلام است و انقلابیون عشایر این اقدامات را که با اهداف انقلاب در تعارض است به شدت محکوم می کنند».
حمید بافی از رهبران ائتلاف کردستان گفت دولت عراق مسئول اقدام گروه داعش در کوچاندن مسیحیان موصل است و حکومتهای سوریه و ایران از این گروه حمایت می کنند.
تعدی و تعرض علیه مسیحیان و پیروان دیگر ادیان، شیوه شناخته شده دیکتاتوری دینی در ایران و مزدورانش است. چنین اقدامهای جنایتکارانه یی یا به طور مستقیم توسط این رژیم و ایادیش سازمان داده می شود یا در خدمت این رژیم و دیکتاتوریهای سوریه و عراق است.

دبیر خانه شورای ملی مقاومت ایران
31تیر2014