گسترش اعتراضها و رویاروییهای جوانان با نیروهای سرکوبگر

اعتراضات اجتماعی و رویارویی جوانان با نیروهای سرکوبگر و گشتهای موتوری چماقداران موسوم به «انصار حزب الله»و گله های بسیجیانو گوشمالی دادن مزدوران در شهرهای سراسر کشور روبه گسترش است.شدت این رویاروییبه حدی است که برخی از سردمداران رژیم ناگزیر به شکست این سیاستهای سرکوبگرانه اذعان می کنند. آخوند مقتدایی، عضو مجلس خبرگان رژیم،در همین رابطه گفت «تازیانه و زندان» برای مقابله با «بدحجابی» شکست خورده است (خبرگزاری سپاه پاسداران، فارس - 22 تیر93).

1-    در روز یکشنبه 29تیر مردم و جوانان اهوازی با مأموران گشت نیروهای سرکوبگر که قصد دستگیرییک دختر جوان را داشتند، درگیر شدند.
2-    در همان روز در بلوار صیادانبندرعباس،جوانان با مأموران نیروی انتظامی که مزاحم شادی آنها شده بودند ، درگیر شدند. مأموران سرکوبگر از ترس گسترش این حرکت اعتراضیاقدام به شلیک هوایی کردند.
3-    در روز جمعه 27تیرماه، جوانان انقلابی در محدوده چیذر در تهران، در مقابل چشم بسیجیانعکس خامنه ای که بر روی یک بنر بزرگدر خیابان نصب شده بود را پاره کردند و از محل گریختند. مزدوران سراسیمه به تعقیب جوانان پرداختند و پستهای بازرسی دایرکردند. اما موفق بهدستگیری آنان نشدند.
4-    در همان شب، جوانان منطقه سعادت آباد تهران،به مقابله با ماموران انتظامی که برای دختران و پسران جوان ایجاد مزاحمت می کردند برخاستند ویکی از مزدوران را گوشمالی دادند. مأموران سرکوبگر با باتون و شوکر برقی به یکدختر و پسر حمله کرده و آنها را دستگیر نمودند.
5-    در روز 26تیر،تعدادی از جوانان در پارک جنگلی سی سنگان با مأموران سرکوبگر که به بهانه روزه خواری به اذیت و آزار آنها پرداختند، درگیر شدند. نیروهای سرکوبگر چند جوان را در این درگیری، مورد ضرب و شتم قرار داده و با خود به نقطه نامعلومی بردند.
6-    در روز سه شنبه 24تیرماه، اهالی روستای سرخون از توابع بندرعباس با مأموران نیروی انتظامی درگیر شدند. بر اثر حملات مزدوران دو تن از روستاییان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.اعتراض روستاییان به خاطر مزاحمتهای مزدوران رژیم به بهانه قاچاق سوخت صورت گرفت.سه روز پیش از آن مزدوراننیروی انتظامی، به همین بهانه،مردم محروم روستای «کووه» در قشم را به خاک و خون کشیدند و سه تن از آنان را با تیراندازی کشته و شش تن دیگر را زخمی کردند.
7-    در روز22تیر، جمعی از دختران ورزشکار به هنگام بازگشت از باشگاه ورزشی بانوان در نزدیکی میدان حسن آبادتهران با مأمورانزن گشت ارشاد که مزاحم آنها شده بودند، درگیر شدند و به زد و خورد پرداختند. در این درگیری چند تن از دختران دستگیر شدند.
8-    در روز21تیر در پارک جمشیدیه تهران گروهی از جوانان با مزدوران بسیجیان شدند و آنها را گوشمالی دادند. مزدوران بسیجی،به بهانه مقابله با روزه خواری قصد ایجاد مزاحمت برای جوانان را داشتند.
9-    در روز20تیرماه ، تعدادی از جوانان در منطقه فردیس کرج با مأموران انتظامی که با موتور گشت می دادند، درگیر شدند و آنها را گوشمالی دادند. این درگیری زمانی رخ داد که مأموران قصد ایجاد مزاحمت برای زنان و دختران به بهانه بدحجابی را داشتند.
10-    حوالی ساعت 2 بامداد 18تیر ماموران انتظامی در تهران چند دختر را در پارک نیاوران دستگیر کردندکه به دنبال مقاومت و اعتراض آنان و حمایتهای مردم ، مزدوران مجبور شدند بازداشت شدگان را آزاد کنند.
11-    در روز 17تیرماهشماری از جوانان در تنکابن، در مقابل مزاحمتها و زورگوییهای بسیجیان در میدان اصلی شهر با آنها درگیر شدند. با بالاگرفتن درگیری، نیروهای کمکی به محل اعزام و جوانان را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
12-    در روز 16تیر جمعی از جوانان در پارک ملت در تهران با مزدوران لباس شخصی درگیر شدند. مزدوران به بهانه امر به معروف و نهی از منکر قصد مزاحمت برای جوانان را داشتند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
30 تیر1393 (21ژوییه 2014)