خانم رجوی جامعه جهانی را به محکومیت یورش به زندان اوین فرا می‌خواند

خانم رجوی جامعه جهانی را به محکومیت یورش به زندان اوین فرا می‌خواند و از جوانان تهران میخواهد به همبستگی با زندانیان و خانواده هایشان برخیزند

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، جامعه جهانی به ویژه دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و دبیرکل و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد را به محکومیت قاطع یورش وحشیانه روز پنجشنبه پاسداران و مأموران جنایتکار اطلاعات آخوندی به زندانیان سیاسی در زندان اوین و ضرب و شتم وحشیانه آنان و انتقال شماری از آنان به سلولهای انفرادی فرا خواند. وی همچنین خواستار تصمیمات لازم الاجرا، مؤثر و فوری برای توقف نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق بشر توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران شد.
رجوی افزود: سکوت و بی عملی در مقابل وحشیگری ملایان حاکم بر ایران به هر بهانه یی که باشد پشت کردن به اصول و ارزشهایی است که ملل متحد به خاطر آنها بنا شده و اتحادیه اروپا و آمریکا مدعی دفاع از آنها هستند.
رجوی تاکید کرد: حمله به زندانیان سیاسی در زندان اوین، همزمان با روند فزاینده اعدامهای جمعی و خودسرانه که پس از روحانی شمار آنها از 700 گذشته است، نشانگر وضعیت شکننده رژیم آخوندی و وحشت آن از سرنگونی محتوم است. وی افزود: اعدام و خفقان و تبعیض  مهمترین پایه حکومت آخوندی است که هر گونه انعطاف و نرمش در آن روند سرنگونی آن را سرعت خواهد بخشید.
خانم رجوی از عموم مردم به ویژه جوانان تهران خواست تا به حمایت و همبستگی با زندانیان و خانواده های آنان قیام کنند و اجازه ندهند رژیم آخوندی در آخرین دوران حیات ننگینش، جنایات ضد بشری خود را در زندانها و علیه زندانیان ادامه دهد و تشدید کند.
در یورش روز پنجشنبه 28فروردین پاسداران به زندان اوین شماری از زندانیان به شدت مجروح و دچار خونریزی شدید و شکستگی در ناحیه سر و دنده ها شدند که در میان آنها غلامرضا خسروی سوادجانی، اسدالله هادی، جواد فولادوند و اسدالله اسدی در وضعیت بحرانی قرار دارند. اسدالله هادی که به تازگی عمل قلب باز انجام داده در وضعیت خطرناکی به سر می برد.مزدوران همچنین اقدام به تخریب تمام وسایل زندانیان کردند و دست نوشته‌های زندانیان را نیز باخود بردند.
شمار دیگری از زندانیان که در حیاط زندان با سردادن شعار مرگ بر دیکتاتور و خواندن سرود به این وحشیگریها اعتراض کردند، نیز مورد ضرب و جرح شدید عوامل نیروهای سرکوبگر قرار گرفتند. در پی این یورش وحشیانه 31تن از زندانیان به سلولهای انفرادی بند 240 اوین منتقل شدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
29فروردین 1393 (18 آوریل2013)