دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا - حمله وحشیانه علیه زندانیان سیاسی در زندان اوین را قویا محکوم کرد

اطلاعیه مطبوعاتی گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
دوستان ایران آزاد در پآرلمان اروپا حمله وحشیانه پنجشنبه علیه زندانیان سیاسی در زندان اوین در تهران را قویا محکوم می کند.

بنا به عفو بین الملل: ”گزارش شده است که گاردهای زندان به بخش 350 زندان اوین در تهران یورش برده اند، جایی که تعدادی زندانیان سیاسی نگه داری میشوند که باعث افزایش ترس در مورد سلامتی این زندانیان شده است . نا آرامی باعث زخمی شدن زندانیان از جمله شکستن دنده های زندانیان شده است. گزارش شده است که حداقل 32زندانی از بخش 350 به سلول انفرادی در بخش 240 زندان منتقل شده اند. بر اساس گزارش رسانه ها در صبح 17 آوریل، مقامات وزارت اطلاعات همراه با  حدود 100 گارد که لباس ضدشورش پوشیده بودند وارد بخش 350 زندان اوین شدند.
ما اطلاعاتی دریافت کرده ایم که شماری از زندانیان به شدت مجروح و دچار خونریزی شدید و شکستگی در ناحیه سر و دنده ها شدند که در میان آنها غلامرضا خسروی سوادجانی، اسدالله هادی، جواد فولادوند و اسدالله اسدی در وضعیت بحرانی قرار دارند. اسدالله هادی که به تازگی عمل قلب باز انجام داده در وضعیت خطرناکی به سر می برد. گاردهای زندان همچنین اقدام به تخریب تمام وسایل زندانیان کردند و دست نوشته‌های زندانیان را نیز باخود بردند.
این آخرین اقدام وحشیانه و کارنامه 10 ماهه رئیس جمهور روحانی، هیچ امیدی برای اعتدال و میانه روی در داخل این حکومت مذهبی حاکم باقی نمی گذارد. بعد از انتخابات غیر دمکراتیک ریاست جمهوری، بسیاری از نمایندگان پارلمان به این نتیجه رسیده اند که او هرگز یک مدره نبوده چون وضعیت حقوق بشر بدتر شده است.. وعده‌های آزادی بیان و احترام به حقوق بشر شکست خورده و بیش از 700نفر صرفا بعد از انتخاب روحانی اعدام شده اند. تنها یک سیاست قاطع علیه رژیم ایران میتواند به مردم ایران که از سرکوب رنج می برند کمک کند.
در سوم آوریل پارلمان اروپا یک قطعنامه نسبتا معتدل انتقادی درباره ایران به تصویب رساند که منجر به واکنشهای هیستریک و بی سابقه از سوی رژیم ملایان گردید. بسیاری از مقامات دولت ایران، شامل از وزیر خارجه به اصطلاح ”مدره“ تا رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی آن و امام جمعه تهران تا بخش عظیمی از اعضای مجلس و رسانه های حکومتی، اتحادیه اروپا را به باد حمله گرفته که چرا پارلمان اروپا جرات کرده که نقض حقوق بشر و رفتار غیر دمکراتیک رژیم ایران را در مذاکرات کنونی اتمی بگنجاند.
این واکنش هیستریک به خوبی نشان می دهد موجودیت این رژیم تا چه اندازه به نقض وحشیانه حقوق بشر پیوند خورده و هر گونه انعطاف در اقدامات سرکوبگرایانه ، سرنگونی رژیم را تسریع می کند.
ما مجدد فراخوان به اعمال قاطعیت در مقابل سیاستهای رژیم ایران می دهیم و از اتحادیه اروپا می خواهیم تا بهبود و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی خود با این رژیم را به توقف اعدامها و بهبود حقوق بشر در ایران مشروط کند.
ما از خانم اشتون و کمیسر عالی حقوق بشر خانم ناوی پیلای میخواهیم تا یک تحقیقات مستقل، بی طرفانه و دقیق درباره واقعه زندان اوین انجام بدهد منجمله اینکه چرا این تعداد از زندانیان مجروح شدند.
استرون استیونسون
رئیس دوستان ایران آزاد
پارلمان اروپا
19 آوریل 2014