بیانیه مشترک ۱۵۶ نماینده پارلمان اروپا در محکومیت نمایش انتخابات قلابی و نقض فزاینده حقوق بشر در ایران

فراخوان به سازمان ملل برای تشکیل کمیسیون تحقیق درباره قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ و سپردن عاملان جنایت علیه بشریت به دادگاه بین المللی و لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران

در آستانه نمایش انتخابات رژیم خلیفه ارتجاع، بیش از ۱۵۰ تن از نمایندگان پارلمان اروپا شامل معاونان پارلمان اروپا، شماری از روسای کمیسیونها و معاونان کمیسیونهای پارلمان، و وزرای پیشین کشورهای مختلف که هم اکنون نماینده پارلمان اروپا هستند، با صدور بیانیه ای، ضمن نمایشی خواندن انتخابات در نظام ولایت فقیه، نقض گسترده حقوق بشر و اعدامهای فزاینده در ایران را محکوم کردند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواستار تحقیق پیرامون قتل عام ۶۷ و سپردن عاملان و آمران به دست عدالت شدند.
برخی از امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از:
-ژرار دوپره        رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا و وزیر پیشین دولت بلژیک
-ریچارد چارنسکی    نایب رئیس پارلمان اروپا از لهستان
بوگوسلاو لیبراسکی    نایب رئیس پارلمان اروپا
داوید ساسولی        نایب رئیس پارلمان اروپا
آنتئا مک اینتایر    نماینده پارلمان اروپا و نایب رئیس حزب محافظه کار انگلستان
دیوید کمپل بنرمن    رئیس هیئت رابطه با عراق در پارلمان اروپا
آنا فوتیگا        وزیر خارجه پیشین لهستان و رئیس زیر کمیته دفاع و امنیت پارلمان اروپا
بئاتریس به سه را    نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا و نایب رئیس کمیسیون حقوق بشر
-تونه کلام        نماینده پارلمان اروپا از استونی
-ژوزه بووه        نماینده پارلمان اروپا از فرانسه
جولی وارد        نماینده پارلمان اروپا از انگلستان
ادوارد کوکان        نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه پیشین اسلواکی
هاینس بکر        نماینده پارلمان اروپا از اطریش
یان زهرا دیل        نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک
آنا زابورسکا        نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی
اسوتوسلاو مالینوف    نماینده پارلمان اروپا از بلغارستان
اما مک کلارکین    نماینده پارلمان اروپا از انگلستان
تادئوش زویپکا        نماینده پارلمان اروپا از لهستان
یارومیر اشته تینا    نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک
آلگیرداس سودارگاس    وزیر خارجه پیشین لیتوانی و نماینده پارلمان اروپا
و لویی میشل        معاون سابق کمیسیون اروپا و وزیر خارجه پیشین بلژیک

ژرار دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا با صدور یک اطلاعیه مطبوعاتی درباره بیانیه بیش از 150 نماینده پارلمان اروپا در آستانه نمایش انتخابات رژیم آخوندی اعلام کرد

بیانیه مطبوعاتی ژرار دوپره-رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
بیش از ۱۵۰ نماینده پارلمان اروپا انتخابات قلابی در ایران را محکوم می کنند
در آستانه ”انتخابات” ریاست جمهوری در ایران، ۱۵۶ نماینده پارلمان اروپا بیانیه مشترکی را صادر و اعلام کردند: «انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نیست. اپوزیسیون حق شرکت ندارد. تمامی کاندیدا ها باید اعتقاد قلبی خود را به اصل ولایت فقیه ابراز دارند. یک ارگان غیر منتخب به نام شورای نگهبان، که اعضای آن توسط ولی فقیه، منصوب می شوند، اکثر کاندیدا ها را رد صلاحیت میکند».
ژرار دوپره در این اطلاعیه با یادآوری بخشهایی از بیانیه بیش از ۱۵۰ نماینده پارلمان اروپا از جمله درباره اعدامهای فزاینده در ایران بویژه در دوران ریاست جمهوری آخوند روحانی تاکید می کند: «رقیب اصلی روحانی دراین انتخابات، ابراهیم رئیسی، یک عضو کمیته مرگ در قتل عام زندانیان سیاسی است».
کارزار گسترده اپوزیسیون ایران علیه این انتخابات قلابی و فراخوان آن برای تغییر رژیم، نگرانی مقامات رژیم ایران را برانگیخته است. خبرگزاری های رسمی رژیم ایران در هفته های اخیر، از فعالیت های شبکه اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق، برای «اثر گذاری بر انتخابات» گزارش داده اند. سایت های مختلف حکومتی درباره “کمپین تحریم انتخابات”  و فراخوان به  اعتراض های خیابانی و «نصب عکس مریم رجوی در خیابان های تهران» مطالب زیادی نوشته اند. ویدیو کلیپ هایی که از ایران آمده، نشان می دهد که این تصاویر همراه با شعار هایی مثل: نه به رئیسی جلاد، نه به روحانی شیاد، رای ما، سرنگونی رژیم، همراه بوده اند.

پیام ویدئویی ژرارد دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
دوستان عزیز، اسم من ژرار دوپره نماینده پارلمان اروپا از بلژیک هستم. من همچنین رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا هستم.
همانطور که میدانید، رژیم ایران روز جمعه انتخابات ریاست جمهوری برگزار میکند. ما بر این باور هستیم که این یک انتخابات واقعی نیست، چرا که هیچ کاندیدای از اپوزیسیون در آن شرکت ندارد. امروز یک بیانیه مشترک به امضاء ۱۵۶ نماینده پارلمان اروپا از همه گروه های سیاسی صادر شد که در آن ما این انتخابات قلابی را محکوم کرده ایم.
ما تأکید کردیم که هرگونه افزایش روابط با رژیم ایران باید مشروط به بهبود حقوق بشر، بهبود حقوق زنان و توقف اعدام ها باشد.
 من معتقدم مردم ایران شایسته تر از این هستند که تحت حکومت این آخوندها باشند. هیچ چیز با این انتخابات قلابی تغییر نخواهد کرد. ما باید از یک تغییر دمکراتیک در ایران حمایت کنیم.
ما از فعالیت های سازمان داده شده توسط اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین، و حامیان خانم مریم رجوی بسیار خوشنود هستیم که این انتخابات را رد کرده اند. آنها بسیار شجاع هستند که جانشان را برای یک ایران آزاد به خطر می اندازند.
من این اطلاعیه را که توسط ۱۵۶ نماینده پارلمان اروپا امضاء شده به مطبوعات بین المللی و همچنین به خانم موگرینی و وزرای خارجه کشورهای اروپایی خواهم فرستاد.

بیانیه مشترک بیش از ۱۵۰ نماینده پارلمان اروپا در آستانه نمایش انتخابات رژیم
ما از تعداد زیاد اعدام ها در ایران بسیار نگران هستیم. بیش از ۳۰۰۰ تن در اولین دوره رو به اتمام رئیس جمهور به اصطلاح مدره، حسن روحانی، به دار آویخته شده اند.
عفو بین الملل اعلام کرده که ایران به تنهایی، ۵۵ درصد اعدام های ثبت شده در دنیا در سال ۲۰۱۶ را انجام داده است. در حال حاضر رژیم ایران بیشترین اعدام ها در جهان نسبت به جمعیت را به اجرا در می آورد. رژیم ایران همچنین دارای رتبه اول در اعدام زندانیانی است که در هنگام دستگیری زیر ۱۸ سال سن داشتند.
سپاه پاسداران که عمده اقتصاد ایران را کنترل میکند، در سرکوب داخلی و صدور مرگ و نابودی به سایر نقاط منطقه درگیر است.
بر طبق قوانین رژیم ایران، زنان از رئیس جمهور شدن و دستیابی به کرسی های بالای قوه قضایی و بسیاری مناصب دیگر ممنوع هستند. زنان به خاطر بدحجابی سرکوب می شوند و بسیاری از فعالین زنان به زندان های طولانی مدت محکوم شده اند.
اسنادی که اخیرا توسط یک روحانی ارشد (آقای منتظری) در داخل ایران افشا گردید، تایید کرد که وزیر کنونی دادگستری ایران، یک عضو کلیدی کمیسیون به اصطلاح مرگ بود که اعدام دست جمعی بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی، شامل چندین هزار زن را در ایران در تابستان ۱۹۸۸ تایید کرد. این قتل عامی است که عفو بین الملل انرا یک جنایت علیه بشریت نامیده است. بیشتر قربانیان وابسته به اپوزیسیون، سازمان مجاهدین خلق ایران بودند.
در نتیجه ما از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و شورای حقوق بشر ملل متحد میخواهیم تا یک کمیسیون تحقیق برای بررسی قتل عام زندانیان سیاسی در ایران در سال ۱۹۸۸ تشکیل بدهند.
انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نیستند. اپوزیسیون حق شرکت ندارد. تمامی کاندیدا ها باید اعتقاد قلبی خود را به اصل ولایت فقیه ابراز دارند. یک ارگان غیر منتخب به نام شورای نگهبان، که اعضای آن توسط ولی فقیه، خامنه ای منصوب می شوند، اکثر کاندید ها را رد صلاحیت میکند.
ما از اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی عضو آن، از امریکا و سازمان ملل می خواهیم تا نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرده، سپاه پاسداران را در لیست سیاه بگذارند.
ما خواهان این هستیم که تمامی افرادی که در جنایت علیه بشریت در ایران نقش داشتند در مقابل دادگاه بین المللی قرار گیرند. هرگونه توسعه روابط با رژیم ایران باید به بهبود روشن حقوق بشر، حقوق زنان و توقف اعدام ها مشروط باشد.