تشدید شقه و بحران رژیم آخوندی پس از تصویب تحریمهای جدید سنا و مجلس نمایندگان آمریکا

در حالی که پس از مصوبه‌ جدید تحریمهای کنگره آمریکا، سران این رژیم آخوندی تلاش می‌کنند نگرانی اضطراب به وجود آمده در ارکان رژیم را منکر شوند، برخی رسانه‌های حکومتی ابعاد اثرگذاری تحریمها را تشریح کرده و آن را مرگ تدریجی توصیف کرده‌اند.

پاسدار لاریجانی برای لاپوشانی آثار بلافصل تنگ تر شدن حلقه تحریمها برگردن رژیم مدعی شد: «اضطراب بلاوجه ایجاد نکنیم. یک حادثة‌ سهمگینی نیست. تخلف کرده آمریکا، اما اینکه تاثیر خیلی شایان ذکری در کشور بگذاره به نظر من نمی گذاره».

در همین حال روزنامه حکومتی رسالت اذعان کرد:‌ دوست و دشمن می دانند که دولت ما، با کار و درآمدش زندگی نمی کند، بلکه با فروش سرمایه اش زندگی می کند.
نفت خام، سرمایه ملت است. «فروش نفت خام و واردات کالا، و متمرکز شدن هشتاد درصد اقتصاد کشور در دولت، و زمینگیر شدن بخش خصوصی و تعاونی، از نظر علم اقتصاد، حیات و زندگی نیست بلکه مرگ تدریجی است. خبر دادن از این وضعیت بحرانی، فقط از سوی منتقدین دولت نیست ...دوستان و همکاران دولت هم مدت ها است آژیر خطر را به صدا درآورده اند».

روزنامه حکومتی ابتکار همسو با باند روحانی هم اذعان کرده است: «اقتصاد ایران گرفتار رکود است...دخل این اقتصاد، خرجش را نمی زند. به نظر می رسد این اقتصاد استعداد اداره هشتاد میلیون ایرانی را نداشته باشد...از دیگر سوی، این دولت دوران بسیار سختی را در عرصه بین الملل خواهد داشت. ترامپ و سعودی ها هر لحظه بر خصومت خود می افزایند و شمشیر از رو بسته اند...هیچ گاه، غلظت مواضع ضد جمهوری اسلامی آمریکا، این چنین نبوده است. چندان سخن می گوید و موضع می گیرد گو اینکه عزمش برای جنگ با نظام جزم است...
در سیاست هنوز گرفتار پس لرزه ها و عارضه‌های اتفاقات ۸۸ هستیم و از مسائل آن رها نشده ایم.
در مسائل اجتماعی نیز بغرنج ترین حکایت را داریم. در این سالیان نهادهای اجتماعی هم پای تغییرات اجتماعی، بازسازی نشده اند؛ به همین سبب به راحتی در این حوزه، «مسائل»تبدیل به «بحران» می شوند»

روزنامه حکومتی جهان صنعت هم باند با روحانی نیز ضمن توضیح بحران اقتصادی در عرصه های مختلف تولیدی اذعان کرده است: «این در حالی است که کشور با بیکاری نیز مواجه است و این مشکلات تبعاتی را به همراه خواهد داشت که در سال‌های آینده خود را نشان می‌دهد. ‌در شرایطی که نقدینگی افزایش یافته و میزان سرمایه‌گذاری نیز کاهش داشته و از سوی دیگر ضمن افزایش بیکاری، میزان واردات هم بیشتر شده است، به نظر می‌رسد آینده روشنی برای اقتصاد کشور در پیش نخواهد بود...».

به دنبال مصوبه تحریمهای رژیم آخوندی توسط سنای آمریکا، پاسدار سعید جلیلی نیز از اعضای هیأت نظارت بر اجرای برجام گفت که با تحریمهای جدید آمریکا «افراد خوش‌خیال» «دلواپس» شده‌اند.
وی افزود:‌ «امروز همه اذعان دارند به ابطال تعامل با آمریکا، ابطال نظریه تعامل با آمریکا. همه فهمیدند که آمریکا دشمن بدعهد است. این تعبیری را که قرآن بیان می‌کند... این یک تجربه مهمی است و ما به دوستانی هم که به این تجربه رسیدند تبریک میگیم
این مصوبه اخیر آمریکا، اولاٌ یک تحریم جدیده، تحریم هسته‌ای رو شامل میشود
بعضاٌ بیان می‌شود که خب نه، حالا این آثارش در حدیست که افرادی رو مثلاٌ از رفتن به آمریکا منع کردند و حسابهای اونها رو در آمریکا مسدود میکنه. این دو تا هست در این قانون، اما خیلی فراتر از این است. طبق این قانون یه بخش عمده‌ای از افراد رو چه در داخل کشور و چه در کسانی که با اینها همکاری کنند مشمول تحریمهای ثانویه بانکی میکنه و اینها همه‌اش حائز اهمیت است».

جهانگیری، معاون اول آخوند روحانی نیز گفت: «گروه حاکم در آمریکا در واقع مهمترین هدفش این است که بتونه در فضای بین‌المللی جا بیندازه، ایران ناقض برجام هست ایران برجام رو نقض کرده تا بتونه یک اجماعی در کشورهای ۱+۵ و در بقیه کشورها و در سازمان ملل علیه ایران راه بیندازه.
ما در داخل کشور برای مسأله برجام به هر حال در شورای عالی امنیت ملی یک تصمیم گرفتیم که تصمیم اجماعیست در واقع اون. خب اگر در برجام طرف مقابل اقدامی بکنه که کمیسیون نظارت تشخیص بده که خلاف برجام عمل کرده، حتماٌ جمهوری اسلامی عکس العمل نشون میده عکس‌المل تندی هم نشون میده».

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم از باند دلواپستان که خواهان لغو برجام بود، با وحشت گفت:‌ «این توطئه آمریکایی‌ها است که می‌خواهند دولت را تحت فشار قرار دهند که از برجام خارج شویم و ما هزینه توقف برجام را بدهیم؛ در حالی که عملاً آنها برجام را متوقف می‌کنند، بنابراین ما بنای توقف برجام را نداریم؛ آنها اگر می‌خواهند خودشان بازی را به‌هم بزنند؛
وی در عین حال، با حمله به آخوند روحانی گفت: «اگر فرد، گروه یا یک جریان سیاسی در کشور ما فکر کند که رفتار آمریکا بعد از 38سال تعدیل شده یا دیگر با ما دشمنی ندارد، یا غفلت می‌کند یا این‌که واقعاً خائن است؛ برای این‌که دشمنی آمریکایی‌ها ۱۰ برابر نیز شده و از همه ابزارها هم برای مقابله با ما استفاده می‌کنند. اخیراً ۹۸ درصد از نمایندگان در کنگره و مجلس سنای آمریکا به یک مصوبه علیه ایران رأی دادند».

در همین حال، کیهان خامنه‌ای با حمله به روحانی نوشت: «تحریف تحریمهای جدید، فریب ملت و کمک به آمریکاست. علی رغم تصویب تحریهای جدید آمریکا علیه ایران که از حیث تنوع در بهانه‌های تحریم و دامنه تحریم‌شوندگان بی‌سابقه بوده و نقض صریح برجام محسوب می‌شود مسئولان به تحریف واقعیت این تحریمها روی آورده‌اند».

یک رسانه دیگر باند خامنه‌ای، دولت روحانی را متهم کرد که در فکر تعیین وزرای کابینه است و به فکر برجام نیست و در این باره نوشت: فعلاٌ مجال برای پیگیری تحریمهای جدید و نقض برجام و رسیدگی به وضعیت نابسامان بانکها و کارخانجات تولیدی و بیکاری نیست. سرها در گریبان سیاست بازی حزبی است و رقابت برای تصاحب کرسی در کابینه تنگاتنگ.

هم چنین اعضای کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع یک جلسه اضطراری برگزار کردند. در پایان این جلسه، عباس عراقچی، ادعا کرد که این تحریمها بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام را نقض کرده است.