تصویب نهایی لایحه دوحزبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران با اکثریت قاطع ۹۸ رأی مثبت

سنای آمریکا با اکثریت قاطع ۹۸ رأی مثبت در برابر تنها ۲ رأی منفی لایحه اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران را به تصویب رساند.

این یک پیروزی بزرگ برای کارزار مقاومت ایران بمنظور تحریم و لیست گذاری تروریستی ارگان اصلی تروریسم و صدور بنیادگرایی و سرکوب فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران است.

لایحة مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة رژیم آخوندی که پیش از این در مجلس نمایندگان امریکا با ۴۱۹ رای مثبت در برابر تنها سه رای منفی به تصویب رسیده بود، در مجلس سنا پس از تأکیدات اعضای سنا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بر لزوم حسابرسی از رژیم و مجازات سپاه پاسداران و عوامل آن، روز چهارشنبه به رأی گذاشته شد و سرانجام با رأی موافق در برابر تنها ۲ رای مخالف به تصویب نهایی در کنگره امریکا رسید.

خانم مریم رجوی رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران از تصویب لایحه قانونی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا مبنی بر اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی بخاطر نقض حقوق بشر و تولید و تکثیر موشکهای بالستیک و همچنین به خاطر اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران به خاطر تروریسم استقبال کرد و افزود: مقاومت ایران از سالها قبل بر ضرورت نامگذاری سپاه پاسداران به مثابه حافظ تمامیت رژیم آخوندی و بازوی اصلی آن در سرکوب و صدور تروریسم و بنیادگرایی در لیستهای تروریستی تاکید کرده بود اما مماشات با دیکتاتوری آخوندی درست به عکس راه را برای تاخت و تاز پاسداران و مزدورانشان در تمام منطقه باز گذاشته بود.

خانم رجوی بر ضرورت اعمال بلادرنگ و همه جانبه این نامگذاری و تحریمها، با همه الزامات آن تاکید کرد و گفت: هیچ راهی برای فرار رژیم و ارگانهای رسمی و غیر رسمی و طرف حسابهای داخلی و خارجی آن نباید باقی گذاشت.

وی از سایر کشورهای جهان به ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه خواست به این تحریمها بپیوندند و اجازه ندهند رژیم آخوندی روابط و تجارت با این کشورها را به وسیله یی برای سرکوب داخلی و صدور تروریسم و جنگ افروزی تبدیل کند.

وی افزود: علاوه بر اعمال بلادرنگ تحریمها علیه سپاه پاسداران و ارگانهای مرتبط با آن، اخراج سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن از منطقه به خصوص از سوریه و عراق لازمه اجرای این قانون و لازمه پایان دادن به جنگ و بحرانی است که تمامی منطقه را فرا گرفته است.
خانم رجوی گفت اعمال تحریم های همه جانبه علیه رژیم آخوندی بایستی با اقدام فوری علیه مسئولان اعدام و شکنجه و بویژه قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ و در راس آنها خامنه ای ولی فقیه رژیم تکمیل شود. آنها باید بخاطر ۳۸ سال جنایت علیه بشریت در مقابل عدالت قرار بگیرند. راه حل نهایی بحران منطقه، سرنگونی رژیم نامشروع آخوندی به دست مردم و مقاومت ایران است. برسمیت شناختن حق و خواست مردم ایران برای سرنگونی آخوندها و استقرار آزادی و دمکراسی در ایران بزرگترین کمک به صلح و آرامش در منطقه و جهان است.

بدنبال تصویب لایحه تحریمهای رژیم آخوندی و لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران در کنگره، این لایحه با اجماع قوی دو حزبی، جهت امضا رئیس جمهور امریکا به کاخ سفید ارسال خواهد شد و با امضاء رئیس جمهور این لایحه به قانون رسمی ایالات متحده تبدیل خواهد شد.

لایحه «قانون ۲۰۱۷ مقابله با فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم ایران» سپاه پاسداران را طبق فرمان ریاست جمهوری ۱۳۲۲۴ در لیست تروریستهای جهانی که به طور ویژه نامگذاری شده اند قرار می دهد و تصریح می کند: «دولت آمریکا موظف است ۹۰ روز بعد از اینکه این لایحه به قانون تبدیل شد، همه افراد و نهادهای ایرانی و خارجی را که «مقام، عوامل و وابستگان به سپاه پاسداران» هستند، مورد تحریم قرار دهد. داراییهای افرادی که در این فهرست قرار گیرند در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکا از مبادلات مالی با آنها منع می‌شوند. هیچ فرد یا شرکت آمریکایی حق ندارد با هیچ ارگان و فردی که مستقیم یا غیر مستقیم به پاسداران وابسته باشد مراوده مالی، تجاری و خدماتی برقرار کرده و این تحریمها را نقض نماید.
سایت کنگره آمریکا ۳ مرداد ۹۶

در لایحه مصوب تحریم‌های رژیم که به تصویب نهایی کنگرة آمریکا رسید، اهداف آن از جمله به این ترتیب اعلام شده است:
(صفحة ۲)
یک استراتژی منطقه‌یی برای مقابله با تهدیدات متعارف و نامتقارن (رژیم) ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا
اعمال تحریم‌های افزوده در پاسخ به برنامة موشک بالیستیک (رژیم) ایران
اعمال تحریم‌های افزوده مرتبط با تروریسم علیه سپاه پاسداران
اعمال تحریم‌های افزوده علیه افرادی که مسئول نقض‌های حقوق بشری هستند
اجرای تحریم تسلیحاتی
بازبینی قابلیت اجرای تحریم‌های مربوط به حمایت (رژیم) ایران از تروریسم و برنامة موشک بالیستیک
گزارش دربارة هماهنگی تحریم‌ها بین ایالات متحده و اتحادیة اروپا
گزارش دربارة شهروندان آمریکایی زندانی در ایران
صفحة ۱۶
در این لایحة آمده است: «سپاه پاسداران نه فقط نیروی قدس، مسئول اجرای برنامة بین‌المللی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة (رژیم) ایران، حمایت از اعمال تروریسم بین‌المللی و برنامة موشک‌های بالیستیک است... ۹۰ روز بعد از اجرای این قانون، رئیس‌جمهور باید تحریم‌های مشخص شده... را علیه سپاه پاسداران و افراد خارجی که مقامات، مأموران یا وابستگاه به سپاه هستند اعمال کنند».